Nevím nevím
K.P.
Po přečtení článku na Spirále vidím ještě větší zmatek než před tím. C.K.G.byl totiž například skutečně navržen na Řád Bílého Lva V .Havlem a ne nějakou lobbystickou skupinou a takových nepřesností je tam více. Navíc paní psycholožka, která také pracuje v jiné on-line poradně (ale v mém případě byla využita možnost osobní konzultace)se o SCC a lidech v něm vyjadřovala spíše pochvalně.I když nyní už mám pochybnosti, vzhledem k jejímu zaujetí "její teorií" o její skutečné praktické kvalifikaci. Nyní nevím co si mám o tom všem myslet.Bratr dostal po to, co byl seznámen s článkem na Spirále, téměř hysterický záchvat a nutí nám knihy od C.K.G., tam je prý pravda, kterou on prožívá a tamto jsou jen projevy omezených lidí. Potom se moc omlouval "za svou prudkost". Tak vzteklý ještě nikdy na nás nebyl. Odtedˇ se v pokoji zamyká. Už jednou totak dělal a asi po týdnu ho to přstalo bavit.Před chvílí si, asi telefonem, přivolal nějakou návštěvu, mladého pána a paní,napohled slušného vzhledu,samozřejmě zase nám je nikomu nepředstavil,snad prý až potom že má málo času,, ale dá se mu věřit? O jehlách tvrdil, že jsou z soupravy na plnění inkoustivé tiskárny, ale na co jich má potom 20 a když nemá ani tu tiskárnu, neprozradil.Jeho přátele, asi z SCC, nekontrolujeme. V jeho vývarech není jen tráva,ale co to všechno je,nám náš známý bezpečně neidentifikoval,tvrdí, že je to 7-12 druhů rostlin, některé nepochybně s obsahem nějakých "nebezpečných látek" snad kdybychom získali celé listy... Žáci SCC se k nám chovali slušně, ale když jsme zavedli téma na možné problémy s drogou,odpovídali dost vyhýbavě a horlivě nás ujištovali,že SCC je "čisté" (opravdu nepřipomínají feťáky, snad jen nepřítomným pohledem, snad vyvalenýma nebo naopak přimhouřenýma očima, neochotou k rozhovoru, a podivným,nasládlým, někdy až křečovitým ůsměvem.) Fakt je že po meditaci všichni přijímají jakési "svaté jídlo" jen pro žáky, ale to jsou jen nějaké sladkosti. Nedělají na nás dojem nebezpečné sekty, ale kdo může vědět... Nedávno jsme také objevili v bratrově bundě malý igelitový sáček s nějakými zbytky bílé barvy,které ale označil jako "šumák" na osvěžení při běhu (běhá prý 20 km denně).Vonělo tom podivně,nakysle,nasládle, jako když polijete použité plenkové kalhotky kolínskou, ale nevíme, co by to mohlo být. Slyšeli jsme, že některé drogy se neberou injekčně, ale že by někdo bral trávu a ještě něco k tomu? Vzpomínám si že bratr také v poslední době dost spí, dříve během odpoledne nespal, i když to se snad vzhledem k tomu, že vstává asi ve 4 ráno snad dá pochopit. (i za dne upadá do mikrospánku) Ztrácí také zájem o okolní svět,stále více, už dlouho nebyl s námi v hypermarketu na velkém týdenním nákupu,ani v kině,ani jinde za kulturou,prý ho to už "nenaplňuje".Také je věčně bez peněz,i když nemá až tak nízký plat, aby mu po zaplacení poplatků nic nezbylo "na život". Také má často rozšířené zornice, nepřítomný pohled, "zasekává se" třeba při práci s počítačem najednou je vidět, žejako by neví jak dál(ale to je možná projev toho mikospánku) a je světloplachý a zřejmě přecitlivělý na bolest.Přesto se snaží stále usmívat a slušně se oblékat a chodit oholený a ostříhaný. Opravdu už ničemu nerozumím.

Odpověděl: Jana Justinová
Podle Vašeho popisu to je s bratrem docela vážné. Myslím si, že mnoho z Vámi popisovaných příznaků může být způsobeno příslušností k sektě a tvrdým režiem, který tato vyžaduje (zkuste vstávat denně ve čtyři a přes den pak nebýt unavený a nespat) na druhé straně to klidně mohou být i příznaky toho, že bratr opravdu bere nějaké drogy. Vypadá to, že Vy jste spíš přesvědčen o téhle variantě. Vím, že se opakuji, ale opravdu mi připadá důležité, že sekta byla v jeho životě dřív a že je jí velmi oddán. I když Vám její členové mohou připadat jako slušní lidé (tak se takové organizace vždy navenek chovají, dokud nezačnete být podezřívavý, pak proti Vám poštvou i vlastního bratra), připadá Vám normální, že někdo natolik podřizuje svůj život takové organizaci, že si od nich nechá diktovat život a cele se jí věnuje? Ne nadarmo se těmto společnostem říká sekty, ne? Ale zpět k drogám - marihuana se dá kombinovat v podstatě s čímkoli. To, že možná pije odvary z marihuany (mimochodem, jak víte, že to je z marihuany, to vám přiznal? Jestli ano, tak Vám možná i řekne další obsah...) neznamená, že nemůže brát ještě jiné drogy. Pervitin se dá šňupat, heroin kouřit, extáze je ve formě tablat atd. Tedy možností je mnoho. Je fakt, že jeho chování je hodně podivné. Ale to, že se zamyká a nejezdí s Vámi na nákupy bych pochopila. Cítí se určitě hodně ohrožen Vašimi výpady a neustálým zkoumáním jeho soukromí, tak se mu nemůžete divit, že se snaží bránit. Dala bych si možná pozor, abyste ho neodradili úplně od jakékoli komunikace. Takové věci, jako předložit mu článek, který jsem Vám poslala, je třeba dělat velmi opatrně, nemůžete čekat, že řekne "Aha, tak to jsem netušil, ode dneška s nima končím!" Sekty svoje ovečky na takové situace moc dobře připravují a takhle ho skutečně nepřesvědčíte. Bohužel ani z drog zde zatím nevidím velké východisko, protože to nevypadá, že bratr by byl nějak přístupný Vašim obavám nebo kritikám, ani že by snad chtěl změnit něco na svých zvycích. Aby člověk přestal s drogami, musí chtít sám. Co takhle začít respektovat jeho život a snažit se trochu "zrestaurovat" vztah s rodinou? Pak možná bude ochoten začít se s Vámi vůbec bavit o nějakých změnách...