Zavislost na drogach
Magdalena
Dobry den,
vlastne ani nevim jak zacit. Zjistila jsem postupem casu, ze partner cas od casu uziva navyhove latky.Respektive mi to rekl. Zatim nevim jake, ale pravdepodbne se jedna o krystal ci kokain. Tyden je cisty - tedy domnivam se, nasledne dva dny nespi a neprijde domu. Je muzikant, tedy prostredi take neni idealni. Snazi se z toho ven, ale vzdycky si opet neco da.
Az ted mi doslo, ze jsem zkratka drive nepoznala, ze je pod vlivem... a az ted vidim, ze to bylo jinak. Drive mel velke zmeny nalad, ted se to podstatne zlepsilo, ale trpi paranoiou, ze ho nekdo sleduje atd. Osobne jsem ja nikdy zadne drogy nebrala. ALe sklenicku vina jsem nikdy neodmitla. Prestala jsem pit, aby videl, ze se zkratka nejakym zpusobem zit i bez alkoholu s pocitem, ze si to treba predstavi v pripade drog.
Je to pro me nove. Potrebuji zkratka poradit co delat, jake kroky ucinit, abych mu pomohla....
Zijeme v zahranici...,,,
Budu rada za jakoukoliv radu.
Dekuji.
Eva

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaši náročnou situaci, dobře, že píšete. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor a ani ten vše mávnutím proutku nevyřeší. Pokud ve vztahu zůstanete, připravte se na náročný běh po dlouhé trati s nejistým koncem.
Znamená to, že dokud partner svoje užívání nepřijme, jako problém, nevyhledá odbornou pomoc a nezačne ho poctivě, intenzivně a dlouhodobě řešit, nezmění se nic, i kdybyste se svlékla z kůže a rozkrájela na kousíčky, tedy kromě toho, že se situace, Vaše i partnera, bude jen zhoršovat.
Nepíšete nic o tom, jak se k situaci staví partner, dobrou zprávou snad je, že Vám část skutečnosti poodhalil.
Z mého pohledu tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc, jste především Vy. Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenství a další bezplatné služby partnerům, rodinám a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
V rámci poradenské konzultace se kromě jiného dozvíte, jak situaci řešit, jaké konkrétní kroky můžete především pro sebe, ale i pro partnera podniknout, jak s ním komunikovat, jaké mantinely nastavit, jak je držet, a co při jejich překročení.., tedy jestli už k veškerým překročením dávno nedošlo. Zároveň Vás vstřícní odborníci upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Dozvíte se, jak v náročné, možná velmi trýznivé situaci ošetřit sebe, abyste předešla rezignaci na svůj vlastní život a nároky na osobní spokojenost, štěstí, radost a důstojnost a nežila život někoho jiného.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a obdobná zařízení v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď prospěšná. Přeji Vám i partnerovi vše dobré, držím palce!
Amrit Sen