závislost
Karolína
Dobrý den,
bohužel jsem v říjnu roku 2020 vyzkoušela pervitin, závislost se mi samozřejmě neprojevila hned, ale čím častěji jsme dávali a já žila v tom, že mám vše pod kontrolou, tím rychleji jsem si na droze navykla. Dávala jsem pouze nosem a když jsem začínala mít pocit, že to začíná být hodně špatné, tak jsem se s tím svěřila matce, to bylo 10.1. 2021 a od té doby jsem čistá, nicméně chuť stále mám a někdy se to těžko potlačuje. Zatím těm chutím odolávám a nedala jsem si, ale bojím se, že jednou to zkrátka nevydržím. Snažím se to zvládat kvůli rodině a blízkým, nechci je zklamat ještě víc a přijít o ně. Když jsem s někým nebo zaměstnávám mozek, tak se mi nestává, že bych na drogu pomyslela, ale jakmile jsem sama, tak je těžké a téměř nemožné se tý myšlenky a chuti zbavit.
Budu ráda za každou radu, co by mi mohlo pomoci.
Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Karolíno, dobrý den,
11 dní neberete, to je bezvadné, gratuluji!
Doplňte vitaminy, minerály, dodržujte pitný režim a vyváženě se stravujte. Po psychické stránce můžete očekávat rozlady nálad, emoční propad, neklid, nervozitu, úzkost. Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně. Pervitin je látkou, na kterou vzniká především silná psychická závislost, tudíž se dá předpokládat, že se budou průběžně po vysazení dostavovat ,,chutě" na další užití v různých intenzitách a frekvencích. Je třeba s nimi počítat, nezaleknout se, vydržet je a nechat odeznít. To, co popisujete, že děláte, abyste odvedla pozornost a myšlenky na drogy, je v pořádku. Dál se zaměstnávejte, čímkoliv, co nemá s drogami nic společného.
Pokud byste si chtěla dojít o svém braní popovídat, což bych doporučovala, můžete se obrátit na některou adiktologickou službu a nezávazně probrat to, co je vše aktuálně třeba.
Neuvedla jste, ale kde žijete, tudíž nevím, kam Vás případně nasměrovat a jestli Vy sama víte, kam byste si mohla zajít.
Pokud nevíte, můžete napsat znovu a uvést, jaká města máte poblíž, kontakty Vám rádi vyhledáme.
Tak se držte!
Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří, Markéta