Darování plasmy
Figi
Dobrý den, objednal jsem se na darování plasmy ale třeba občas si pokouřím nejake to brko, je to velký problém? Popřípadě co bych měl dělat, když jsem objednán až za 11 dní, pomoc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodnout se tímto způsobem pomáhat je velice hezké. Také je rozumné si předem obstarat informace. Toho si velmi cením. Pokud byste se rozhodl k dárcovství, tak jednak musíte splňovat určité požadavky, které jsou na dárce kladené. Netuším, zda jste si tyto informace již obstaral či ne, pro případ, že jste teprve ve fázi rozhodování a více o tom nevíte, můžete prostudovat info například zde: http://www.darujzivot.cz/podminky-vstupu.php
Konkrétní dotazy na toto téma můžete zjistit prostřednictvím emailu pro případné dárce: darci@medicon.cz nebo na telefonních číslech 261 362 359, 261 363 383.
Pokud podmínky splňujete a cítíte se po fyzické stránce zdráv, měl byste určitě před samotným dárcovstvím abstinovat od marihuany. Orientační doba, ve které se dá THC detekovat z organismu je u každodenních uživatelů z krve cca 14 dní, ze vzorku moči cca měsíc, ale může to být klidně i déle (záleží na frekvenci konzumace, zlatitě užívané drogy a na individualitě organismu).
Doporučuji před případným darováním být co nejdéle čistý - čím déle, tím lépe (min tak 2 měsíce).
Samozřejmě, že kdyby nastala nějaká opravdu akutní situace týkající se blízké osoby, tak tam by byla na místě konzultace s otevřenou komunikací se zdravotním personálem daného pracoviště.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK