Jak se vyhnout průšvihu, speed
Name
Ahoj. Jde o tohle: zvykla jsem si od mala resit úzkosti, strachy a slabosti pomoci konzumace (bylinky, léky, jídlo,..). Není divu. Učí nás to tak. Není ti dobře, vezmi si to, nebo tamto. Vždycky jsem v sobě měla také jistou, možná docela silnou dávku sebedestrukce a ne moc ohleduplný vztah ke svému tělu. To jsou jedny z faktoru, proč jsem teď tam, kde jsem. Cca dvakrát do měsíce si kupuji 0,5, nebo 1g speedu. Ani poradně nevim, co v nem všechno je a jak velký rozdíl je mezi amfetaminem a metamfetaminem. S nikým o tom nemluvím, protože v mých kruzích většina lidi drogy nebere, nebo je mají spojené s party a prilezitostnymi úlety. Cítím, ze se hrnu do průšvihu a stejně to dal dělám, nemám dostatečnou motivaci hledat a vidět cestu jinde. Snupu ho a čím víc to pali, tím mám možná lepší pocit. Existuje vůbec možnost, jak se v této fázi, kdy má člověk drogu ještě vlastně rad vyhnout průšvihu? Myslim pokud bereme v potaz, ze já sama na to nestacim..díky

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Name,
děkujeme vám za dotaz. Ano, to co popisujete je v podstatě závislostní chování. Lidé si mohou uspokojovat své potřeby různě. Bylinky by byly ještě tou dobrou cestou. Speed vám bohužel vaše úzkosti ještě prohloubí. Ale to vy si uvědomujete. Ptáte se nás, jak se ještě v této fázi - kdy máte drogu docela ráda vyhnout průšvihu.
Otázka je, co považujete za průšvih. Budu tedy předpokládat, že průšvih může být něco, co vám bude komplikovat život. V tuto chvíli máte v podstatě dvě možnosti - bud můžete zkusit ambulantní léčbu - jde o docházení do zařízení, kde můžete o svých potížích mluvit s odborníkem a pochopit jejich podstatu. Další možností je kontrolované užívání - to můžete zkoušet buď sama, nebo opět s pomocí odborného pracoviště. Kontrolované užívání může oddálit problémy, které s užíváním drog přicházejí. Níže vám posílám kontakty na pracoviště, kde by vám mohli poradit jak dál. (předpokládám, že jste z Prahy - pokud ne, napište odkud jste a můžu vám kontakty doplnit)
Ambulantní léčby:
AMBULANTNÍ LÉČBA
PRAHA - PODOLÍ
Jiří Bouška
adiktolog
Adiktologická ambulance Praha-Podolí
Pod Vyšehradem 1
140 00 Praha 4 - Podolí
Mobil: 739 639 119
E-mail: podoli@magdalena-ops.cz
PREV-CENTRUM, Z.Ú.
Adiktologická ambulance Sananim
mobil: 724 521 913
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Právě v počátcích užívání je důležité být v kontaktu s odbornou pomocí, může vám to pomoci do budoucna a ulehčit celou situaci.
přeju vám hodně štěstí v řešení vaší situace
za Drogovou poradnu
Marie Saudková