Pervitín
Lenka
Dobrý deň, užívala som pervitín v puberte asi 3 roky. Teraz mám rodinu , deti.... minulí rok ma moja sestra navštívila ( tiež má rodinu) a priniesla perník s tým že “ nevyskúšame?”
Predtým som nikdy chuť nemala ale zrazu sa mi rozbúšilo srdce radosťou. Lenže chodila stále častejšie a nosila stále viac. Beriem každý deň ale malinké množstvo - tak aby som bola unavená večer a išla spať. Pár krát som si dala pauzu aj na 2 mesiace.... mám väčší výkon v práci, neustále upratujem a neviem sa zastaviť ...... teraz mi priniesla dávku jej to stačí na 2 týždne no mňe na 2-3 mesiace. Hrozne to smrdí riedidlom ale fakt silno. Ochutnala som to len 2x a odvtedy som čistá lebo sa toho bojím no segra neprestala ako by jej bolo jedno aký je to bordel. Potrebujem vedieť či to môže mať horšie zdravotné následky ako pervitín ktorý je toho hrozného riedidlového zápachu.
Jej sa spravili vyrážky nie len na tvári ale na celom tele a sú strašné, už si nemôže dať cez nos lebo sa jej robia extrémne husté hlieny a vyťahuje ich pinzetou lebo inak ich von nedostane. Začala to piť. Bojím sa že tie jej problémy sa budú zhoršovať. Doktorka ju poslala na drogový test takže už ju k lekárovi nik nedostane.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lenko, dobrý den,
je dobře, že se Vám podařilo už neužívat, bylo by rozumné tento stav udržet, přece jenom jste matka od rodiny, to asi připomínat nemusím...
Pervitin je vhodné neužívat nikdy a obzvlášť ne, když jeví neobvyklí zápach či barvu. Může být s něčím přimíchán nebo může být nekvalitně vyroben.
Uvádíte, že sestra má zdravotní potíže a k lékaři jít nechce. Zkuste jí doporučit, alespoň návštěvu Kontaktního centra pro uživatele drog, dá se navštívit anonymně a nezávazně, takže se nemusí ničeho obávat.
Píšete slovensky, tak nevím, zda žijete tam nebo v ČR. Dávám proto databáze na zařízení v obou republikách.
Slovensko
http://www.infodrogy.sk (rubrika Pomoc a podpora - po té podrubrika Adresář organizací)
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Čechy
http://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ (rubrika Mapa pomoci)
http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
Myslím, že nic nezkazíte tím, když si tam zajdete také. Bylo by opravdu rozumné abstinenci udržet, Vaše děti Vás potřebují v kondici, tak na to myslete!
Markéta