Nejistota
K.P.
Jestli se bratr dostal k trávě, nebo k čemukoliv dalšímu, přez sektu, se mě nepodařilo zjistit, ale SCC je známá jako světově rozšířená organizace, podporovaná snad všemi vládami, jak aspoň o ní tvrdí žáci C.K.G., samotný Guru jako blízký přítel papeže i prezidentů a dalších osobností politiky a kultury (ukázali nám sbírku fotek "Guru a V.I.P.") a SCC je známá intolerancí k jakýmkoliv "podpůrným prostředkům" (včetně hormonálních léků pro ženy)a sportovním životem. A její členové vystupují neobyčejně slušně. (I když některé výroky Gurua,které s námi bratr sdílí, například ten, že V.Havel je jeho oddaným, výkonným nástrojem v boji proti "hostility forces" a bude brzy Premiérem na Kubě,nebo že Praha je Bohem vybrané hlavní město míru (Mírový Květ) bereme s hodně velkou rezervou) Proto nás tak zaráží,že bratr, i když má zřejmě v organizaci nějaký významný post, "na něčem ujíždí". Do nedávna to byl velice slušný, spíše zakřiknutý člověk, který "poctivě plnil ůkoly běžného života" a neměl vlastně žádné problémy s rodinou ani ve SCC, nebo se jimi nechlubil? Zatím za příčinu jeho problémů považujeme drogy, jeho chování během členství v SCC nenaznačovalo (nebo jsme to jen necítili?) že by se mělo stát nějak agresivním, dokonce tvrdil, že jeho zklidnění v životě je způsobeno intenzivní kvalitou "Míru a lásky" přicházející skrze meditaci(nevím co je na meditaci, míru nebo lásce špatného) a že nachází své místo v životě. Dotyčná psycholožka (mimochodem ,vyinkasovala za své "moudra" ode mě poměrně velkou finančná částku) je poměrně známá, prý velice zkušená,(nedávno jí a její práci nějaké noviny prý věnovaly téměř celou stránku, mám obavy, vzhledem ke kvalitě její práce, že to byl asi komerční inzerát a ne žádné nezávislé zhodnocení její práce) ale hledala chyby hlavně v prý "totalitní" výchově, které jsme podle vědecké teorie, kterou razí, byli vystaveni před rokem 1989 a značně prý naši(a mnoho dalších) rodinu poznamenala "intolerancí k svobodě jednotlivce" dodnes, se o SCC také nevyjadřovala špatně, je to prý nejzdravjejší duchovní skupina v ČR. (SCC žádné informace o sobě veřejnosti neposkytuje) Takže mě zaráží, že prý se u Vás množí dotazy na SCC. Bratr v poslední době vypadá přepadle,prý má hodně práce,ale snaží se vždy nad vším smát, mám proto obavy,že se "zhroutí" (podle paní psycholožky prý mu rodina poznamenaná totalitou netvoří dostatečnou oporu) a dopadne jako jeho starší spolužák ze základní školy, který tenkrát neunesl zátěž učení na gymnáziu a začal s prášky.I když bratr nás ujištuje, že meditace ho ze všeho dostane,i z zátěže v zaměstnání,více ho dnes pozorujeme a přestáváme mu věřit , že ten jeho "jogínský čaj" je jen takový hec, zvláště poto, co několikrát schoval na dno kabely na špinavé prádlo "potentované" spodky a v prádelně je našli(sváděl to tenkrát na třešně, ale včera se to stalo zase...)a když jsme zjistili, že v době , kdy měl být v zaměstnání, si občas přivede záhadnou, většinou pánskou návštěvu. Když jsou s návštěvou doma, pouští si duchovní písně tak hlasitě, aby nebylo rozumět jejich hovoru. a po návštěvách mívá v pokoji takové zvláštní pachy (jako po koupelové soli, jeho vonné tyčinky to moc nepřipomíná) A jednou zapomněl na WC krabičku nových injekčních jehel(ale žádné vpichy na těle nemá) Už několikrát se nás také ptal, jestli neprodáme dům(případně všechny domy které naše širší rodina vlastní) a nekoupíme si každý vlastí byt, aby jsme si tak nelezli na nervy. Známí tvrdí, že to může znamenat užívání nějakých drog (kdyby to byla nehoda tak by je prý neschovával). Děkuji, snad mě porozumíte.

Odpověděl: Jana Justinová
To co popisujete, je opravdu zvláštní. Ale po pravdě řečeno, jsou to natolik nesourodé informace, že se mi z toho neskládá obrázek žádné typické závislosti. Na jedné straně odvary, na druhé zapomenuté jehly, ale žádné vpichy, divné návštěvy atd. To, že je bratr vyčerpaný bych ještě chápala, ale to sotatní je dost zvláštní kombinace. Pořád si myslím, že jde spíš o problém sekty než drog, i když jsou tam dost možná přítomné. Buďte tedy ještě trpělivý a přečtěte si následující, myslím že poměrně seriózní odkaz (jsou tam dva články)- http://www.spirala.cz/clanek.asp?id=2334 - a napište mi, co si o tom v souvislosti s bratrem myslíte. Pokud tam neuvidíte souvislost, slibuji, že se naplno začnu věnovat myšlence, že jde primárně opravdu o drogový problém. V takovém případě Vás pak ale zase zklamu, protože dokud bratr nezačne normálně komunikovat a nezačne si svůj stav uvědomovat, těžko budete hledat způsob, jak ho z drog dostat. Ale o tom kdyžtak podrobně příště, jestli Vám to nevadí...