co s tím?
milan
mám 15-tiletou dceru,která se mnou nežije ve společné domáctnosti.O prázdninách jsem ji přistihl při krádeži peněz.Ukázalo se,že to nebylo poprvé a pokračuje v tom nadále i u své matky a jejich rodičů.Na telefonu má logo konopí,též přívěšek i náušnici.Mám podezření,že v tom jede.Dcera bydlí u matky v teplickém okrese a navštěvuje prvním rokem střední školu v Ústí nad Labem.Poraďte mi prosím,jak mám postupovat a koho kontaktovat.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vůbec se Vám nedivím, že máte o dceru obavy. Jistě není příjemné zjistit, že doma krade a možná lítá i v drogách. Zkoušel jste o tom s ní mluvit? Jak Vám zdůvodnila svou krádež, když jste ji přistihl? Myslím, že takhle na začátku je nejdůležitější komunikovat. Dcera by měla znát jasně Váš názor na celou věc, i názor vaší manželky. Měla by vědět, že o ní máte obavy. Pokud u Vás bydlí a hlavně je nezletilá, máte právo vědět o tom, co dělá a jestli užívá drogy (logo marihuany nemusí být důkazem, spíše rozhoduje chování). Podle její reakce pak uvidíte, jak postupovat dál, jestli s ní třeba navštívit nějaké zařízení (centrum pro drogově závislé, kde se provádí poradenství, je i v Teplicích, i v Ústí nad Labem, kromě toho v každém okrese funguje AT poradna, kde jsou také odborníce specializovaní na závislosti). Nebo jestli se vše vyřeší pouze domluvou s jasně danými pravidly. Zkuste s ní dojít k nějaké shodě a klidně ještě napište, nebo zavolejte na anši poradenskou linku do K-centra na tel. 283 872 186. Přeji Vám, ať se vše brzy vyřeší.