rodina a drogy
uzaninevim
Dobry den,ja vim ze veci typu : syn\dcera užívá musite resit neustale,ale ja mam tak trochu jinou otazku ale na toto tema. Synovi je sedmadvacet rokov a žije na vlastních nohách. S tím,že hulí trávu a občas si i něco šňupne jsem se dávno smířila hlavně proto,že dokazuje to,že se zvládne o sebe postarat maká,má byt toto tamto všetko v pohodě. Ráda ho nevštěvuji když má volno stejne jak ja (vidame se tak dvakrat trikrat do mesice na navstevach a kdyz ho nekde zastihnu take si celkrm dobre pokecáme. Je pravda,že byla doba kdy to s ním cloumalo,ale už sedm let mi prijde takovy ze dostal rozum a proste zije normalni zivot. Stále však slýchám na toto téma špatné reakce od zbytku rodiny. Prakticky jen já a jeho mladsi sestra se s nim bavime. Zbytek rodiny je nepratelsky a to jak k nemu,tak i mne urazi a pomlouva ze s tim nic nedelam a boli mne to kdyz treba chci travit Vanoce (jako treba i tyhle) jak s maminkou a tátou tak i se svým synem,ale to vždycky začnou všichni řádit (hlavně maminka s bratrem mým) že toho feťáka do baráku nepustí a že jestli se budu k nemu takhle otevřená,brzy mne okrade I KDYŽ MNE ZATÍM NIKDY NIC NEVZAL. Štve mne to protoze mi pprijde ze rodina se jak na meho syna tak i na mne a moji dceru koukaji zkrz prsty. Jak jim to vysvetlit? Stve mne to. Prijde mi ze uz začínám chápat,že můj syn ani nechce nikoho vyjma mne a dcery vídat. Ale oni začali být odmítavý mnohem dřív k němu než on k nim. Začínám k nim mít i já sama odpor.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za váš dotaz. Pokusím se vám na něj odpovědět. Zdá se mi, že se potřebujete trochu svěřit a také sdílet nelehkou situaci ve vaší rodině. Z toho co popisujete se zdá, že váš syn opravdu nemá žádné potíže s užíváním, tj užívání nebo kouření trávy má pod kontrolou a žije si svůj život. Nakonec to, jestli se někdo rozhodne nějak žít je jeho právo. Jak by to vypadalo, kdyby to nezvládal asi víte - když píšete, že jste si před sedmi lety užili divočejší roky.
Co vás trápí je přístup zbytku rodiny - je hodně jiný, než přístup váš a vaší dcery. Je vidět, že máte svého syna ráda a věci posuzujete svým pohledem. Zbytek rodiny to má pravděpodobně jinak a to j to, co vám vadí. Nikdo nechce aby jeho dítě bylo odmítané a vyčleňované z rodiny. Nicméně váš syn je dospělý a vypadá to, že se s tím dokáže vyrovnat. Tlak to představuje spíše pro vás, poradila bych vám abyste našla nějaké odborné pracoviště - možná psychologickou poradnu, nebo poradnu pro rodiče a partnery,, kterou máte v místě vašeho bydliště a svůj problém sem chodila občas sdílet. Můžou to být návštěvy jednou za dva týdny, ale mohou pomoct v nesení a správném pohledu na tento problém. Váš syn nic měnit nebude, zbytek rodiny názor asi také nezmění a proto je ted na vás abyste se naučila v tomto rozkolu žít a fungovt a možná i pochopila zbytek rodiny.
Přeju vám hodně štěstí
za Drogovou poradnu
Marie Saudková