Organy
Petr
Zdravím od 15 jsem začal pít alkohol celkem casto i 4x do tydna v 16 jsem začal hulit travu kterou jsem hulil každej den asi par měsicu. pak par prestavek a pak to bylo treba 2x za mesic. v 17 jsem bral kazdej den v rozmezi 2 mesicu mdma (čista crystal pdoba) davky jsem daval vetsi nez je zdravo klidne i nad 800 mg bral jsem i LSD. po pul roce jsem asi 3 mesice bral pervitin jen hulenim do toho jsem chlastal a hulil kazdej den ( gram travy denně a kolikrat aj flaska tvrdeho) bavili mě jen "přeplesky" a mixovat to hlavně a přehánět všechno. uz mi bude 18 a jen obcas si zahulim travu nic vic. Moje otazka zni je pravděpodobné že mam poškozene organy ? Nebo celkove zdravi ? Psychicky vim ze jsem diky tomu hrozne labilni clovek ale jde mi o fyzickou stranku. Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Petře,
z toho co píšete se zdá, že jste si poslední roky dával dost do těla. Nezmiňujete se o žádných zdravotních komplikacích, takže jste asi žádné neprodělal. Mám na mysli předávkování, hospitalizace atd.
K vašemu dotazu: ptáte se, jestli můžete mít díky užívání návykových látek poškozené orgány. Pravděpodobně je nemáte nijak poškozené, protože jinak byste měl nějaké zdravotní komplikace. Ty by se mohly týkat nejvíce jater, ledvin nebo srdce. Hlavně pro játra je užívání návykových látek největší zátěž. Vy žádné komplikace nezmiňujete, takže to vypadá dobře. Orgány také regenerují, když je nebudete vystavovat zátěži z užívání budou se přirozeně samy dávat do pořádku.  Množství látek které jste užíval není zanedbatelné a užíval jste celkem rizikově. Obzvláště kombinování látek se určitě nedoporučuje,
Píšete, že nyní si jen občas zakouříte trávu a nevnímáte to nijak rizikově. To je určitě posun pozitivním směrem, i pro vaši pocuchanou psychiku bude lepší, když trochu uberete plyn.
přeju vám hodně zdraví
za Drogovou poradnu
Marie Saudková