co s tim kdyz se nechce lecit
Darina
Dobry den. Mám 18 letou dceru,která po dovršení plnoletosti pred 2 mesici,odešla z protidrogové komunity (kde byla na soudni prikaz do 18.). Za tu dobu bylo dost potíží jí udržet v nejakem ustavu. Nyni opet bere pervitin a možná i další věci. Nezije s nami a nekontaktuje nas. Jen kdyz si prisla pro doklady tak jsme poznali ze je pod vlivem drogy a otevrene nam rekla ze bude brat pernik dal a my ať si nase*em. OSPOD uz nic nemuze delat a se svepravnosti take nic nezmuzeme. Chci se jen zeptat jestli jde nejak zaridit to opatreni nejake i bez jejiho souhlasu??????

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Darino,
děkuji vám za váš dotaz. Chápu, že se ve vaší situaci cítíte bezmocně. Bohužel ale nyní nemůžete nijak vaši dceru přinutit k léčbě. Pokud se bude chtít jednou léčit, nebo svou situaci jakkoliv řešit bude to už její vlastní rozhodnutí. A k němu vy z ni dojít nemůžete. Je nyní právně dospělá a o svých věcech si rozhoduje sama. Možná, pokud byla do téhle chvíle k léčbě nucena, bude si chtít užít svou možnost a neléčit se. Možná právě proto, že to předtím nebylo její rozhodnutí ale spíše vaše a OSPODu. Tím vůbec nechci nijak rozporovat, že vaše dcera léčbu potřebuje. Bohužel je to ted jen a jen na ní a jak jsem psala výše, může to trvat ještě nějakou dobu.
Můžete se ale v této neutěšené situaci postarat alespoň sami o sebe. Doporučila bych vám navštívit poradnu pro rodiče závislých, pokud v místě vašeho bydliště existuje, případně můžete využíj jinou poradnu, nebo terapeutickou pomoc. Níže vám posílám odkaz na Poradnu pro rodiče, která působí v Praze. Základní informace vám jistě podají i po telefonu.
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
přeju vám hodně sil a trpělivosti
v případě dalších dotazů se na mě obracejte
za drogovou poradnu
Marie Saudková