dcera a pervitin.
Anonym
Dobrý den, moje 25 letá dcera užívá pervitin, nevím ale, jak často. Našli jsme u ní bílý prášek v malých sáčcích, injekční stříkačky(ale ruce rozpíchané nemá), a malé nádobky s vodou.Nic ji nezajímá, nehledá práci, má i dluhy.Několik dní je pryč, když přijde, jen spí a jí. Není agresivní, jen s námi moc nemluví, je vztahovačná,nechce nic řešit.Podobný problém jsme řešili , když jí bylo asi 16, tenkrát to byla marihuana,zavedli jsme ji do drogového centra v našem městě, tam potom sama docházela a věci se srovnaly, ale bohužel jen na čas.
Řekli jsme jí, že o jejím problému víme, a chceme jí pomoci, ale ona tvrdí, že žádný problém nemá,a jak už jsem psala, nechce nic řešit.Chci se proto zeptat,je nějaká možnost, co můžeme udělat, jak jí můžeme pomoct, když ona vlastně nechce, a my se přitom nemůžeme smířit s tím, jak třeba jednou skončí?
Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za váš dotaz - ano, podle toho co píšete se dá usuzovat, že vaše dcera užívá pervitin.
Píšete, že vaše dcera nechce nic řešit, ale vy ano. To je samozřejmé, ona možná svou situaci nevnímá, nebo nechce řešit - pro vás ale společný život s ní může být velkou zátěží.
Může to trvat ještě dlouhou dobu než bude chtít něco řešit, nebo například jít do léčby. V tomto posunu jí můžete pomoci i vy, když jí dáte jasně najevo, že s jejím užíváním nesouhlasíte. A to už teď.
Doporučila bych vám navštívit  poradnu pro rodiče a partnery lidí užívajících návykové látky. Takovou poradnu můžete navštívit i bez vaší dcery, pokud nebude souhlasit s návštěvou.
Níže vám posílám odkaz a kontakt na Laxus, kde byste mohli dostat podporu, případně se můžete obrátit na jakoukoliv poradnu v místě vašeho bydliště, pokud poskytuje podobné služby.
http://www.laxus.cz/sluzby/mam-v-rodine-uzivatele/
Laxus
Gočárova tř. 1620, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové
Otevírá v 9:00
laxus.cz
777 033 61
To, že celou věc začnete řešit i bez vaší dcery nemusí být čin namířený proti ní, ale naopak jí takové vaše jednání může dát hranice a pomoci jí lépe nahlédnout její situaci.
Přeju vám hodně sil
za Drogovou poradnu
Marie Saudková