Co dál..
Zoufala..
Dobrý den,
budu se snažit to zestručnit.. Já osobně si myslím, že můj partner je drogově závislý.. Mé otázky zní, že nevím co dál a co si myslíte o jeho "zavislosti" podle toho co napíši. Co bude nejlepší pro něj.
Jsme spolu skoro 14 let, jestli si dobře pamatuji, tak to začalo před 9lety,kdy jsem u partnera našla v peněžence "psaníčko", po psychické nebo fyzické stránce bych řekla, že bylo vše v pořádku na něm.. Co vím, tak partner buď šňupal nebo "to" kouřil. Sem tam jsem něco našla nebo jsem mu udělala test na pervitin. Vždy následovaly výmluvy a já byla hloupá. Teď k věci, tak poslední rok-dva už na něm poznám, že je něco špatně, už jen stačí, abych ho viděla a vím. Tedy nevím jestli je zrovna sjetej nebo na dojezdu nebo jak to říct, ale prostě poznám. Ještě jsem zapomněla dodat, že osobně si myslím, že si dává 3-4 za měsíc. Když je pod tím vlivem, tak je úplně jinej, je takovej zpomalenej, milejší, hodnější, prostě úžasnej, ale bohužel pod vlivem drog. Ale když je bez drog, je hlučnej, protivnej, nevydrží prostě se v klidu třeba dívat na tv, musí se vrtět, no cokoliv,výbušnej, podezíravej vůči mě,prostě nesnesitelnej. A já tomu nerozumím, všude čtu jak jsou lidé závislí na pervitinu vykroucení, vyhublí, aj. Ale to on v žádném případě není. Ale mám obavy jestli se nemýlím, že ho tak změnily drogy.. Když to s ním chci řešit, nechce se o tom bavit a už vůbec ne, že je závislý.
Přemýšlela jsem i nad tím, jestli by nebyl dobrý psychiatr, aby ho posoudil, nejsem doktor, ale troufla bych si říct, jestli už není po psychické stránce nějak...nevím jak to nazvat, jestli se mu už nerozvinula i nějaká psychická nemoc. Nicméně náš vztah už je narušený až až, už to není on. Ale za ty roky ho mám ráda a chci mu pomoct nějak.
Ještě jsem zapomněla napsat, partner má 28 let.
Předem děkuji za odpověď..

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Zoufalá,
děkuji vám za váš dotaz - pokusím se na něj odpovědět.
Píšete, že chcete pomoct vašemu partnerovi - nejlépe mu ted pomůžete, když začnete pomáhat sobě a vyhledáte pro sebe odbornou pomoc. To může pomoci i jemu, nepíšte jestli má zájem o léčbu případně o návštěvu psychiatra. Pokud nemá, bylo by velice těžké ho k něčemu takovému nutit. Ale jeho názor se může změnit a můžete kroky ke zlepšení podnikat společně.
Vám bych doporučila obrátit se na poradnu pro příbuzné závislých. Nevím, z jakého jste města, posílám vám proto kontakt na pražskou pobočku.
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Nedejte se zmást názvem, poradna funguje i pro partnery a další rodinné příslušníky.
Z vašeho dotazu čtu, že už více celkem vše o chování vašeho partnera - máte to dobře vypozorované. Ted by bylo opravdu dobré abyste se věnovala sobě, tomu co prožíváte a co je pro vás důležité.
Přeji vám i vašemu partnerovi hodně štěstí na cestě
za Drogovou poradnu
Marie Saudková