Soužití s drogove zavislym
Brona
Žádný z psychiatrů v okolí nás nechce přijat k vyšetření. Bez doporučení psychiatra nelze přijat k léčení. Syn se ani léčit nechce. Rodina trpí soužitím, zároveň by mu rada pomohla.

Odpověděl: Amrit Sen
Brono, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše pocity bezmoci a deziluze, nicméně jste dospělý člověk a měla byste vědět, že žádný lékař nemůže pomáhat případnému pacientovi proti jeho vůli, pokud nejde o bezprostřední ohrožení života, a to jak prakticky, tak ze zákona.
Nepíšete, o jaký typ léčby by mělo jít, ani zda, nebo jaké látky syn užívá, předpokládám tedy, píšete na drogovou poradnu, že má jít o léčbu závislosti na návykových látkách...
Doporučení psychiatra není pro vstup do léčby závislosti bezpodmínečně nutné, překvapuje mě, jak jste k takové informaci přišla.
Doporučení zpravidla píše pracovník zařízení, které poskutuje bezplatné služby uživatelům návykových látek, ať už jde o psychiatra, či nikoli. Důležité je, aby byl se zájemcem o léčbu v kontaktu a mohl ho podporovat ve vyřízení všech potřebných náležitostí.
Zpět nazačátek, nepíšete, kolik je synovi let, pokud je dospělý, je vše především na něm samém. Pokud je nezletilý, máte ze zákona možnost, někdy dokonce povinnost rozhodovat v některých věcech za něj a případně se podílet na náležitostech ohledně léčby.
Z mého pohledu, když syn kontakt s odborníky odmítá, potřebujete podporu a pomoc především Vy i další rodinní příslušníci.
Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak postupovat a jaké kroky můžete pro sebe i syna podniknout, jak s ním komunikovat a jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Dozvíte se, jak v náročné situaci ošetřit sebe, abyste byla pevnější v kramflecích. Můžete si sjednat průběžnější zchůzky, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas. Přiblíží Vám možnosti, pravomoci a povinnosti, které jako rodič máte, také jak koordinovat postup rodiny a co je důležité, jak se pokusit podpořit motivaci syna k pozitivním změnám.
Doporučuji Vám obrátit se na pracovníky:
Kontaktní adiktologické centrum Vážka
Oblastní charita Hodonín
Pančava 56
695 01 Hodonín
Telefon: +420 518 343 842
Mobil: +420 731 428 359
E-mail: k-centrum@hodonin.charita.cz
Web: https://hodonin.charita.cz/sluzba/624/
https://hodonin.charita.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám, synovi i rodině vše dobré,
Amrit Sen