pervitin - psychóza?
mil
Dobrý den,
domnívám se, že syn je uživatelem pervitinu. Vlastně jsem si jistá, i když on to popírá.(Co mi s tím nekoresponduje je snad jedině to, že nehubne) Je mu 26 let. Před dvěma dny došlo k tomu, že mě v noci vzbudil prostřednictvím zprávy, že slyšel venku nějakou ránu, jestli jsem to taky slyšela...Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby následující 4 hodiny neustále nechodil po domě, po zahradě a netvrdil, že tam něco je. Vzpomněla jsem si, že se něco podobného stalo už před pár měsíci, kdy v noci tvrdil, že viděl někoho na zahradě. Tenkrát se mi to zdálo docela dobře možné. Nyní však po té noci, byl druhý den nesmyslně verbálně agresivní, protivný, útočný. K té situaci v noci vůbec nic neřekl.Mám velké obavy z toho co se děje a nevím si rady.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, odpusťte, takto na dálku my, ani nikdo jiný, nedokážeme posoudit, jestli Váš syn drogy užívá, či ne. Jak situace, které popisujete, mohou "sedět" na užívání pervitinu a toxickou psychózu.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor, proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí, jak jí řešit, jak postupovat, a jaké konkrétní kroky můžete pro sebe i syna podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Dozvíte se, jak se synem komunikovat, jaké mantinely nastavit, jak je držet a jak dodržet nastavená opatření při jejich porušení a mnoho dalšího. Co je důležité, dozvíte se, jak se lze pokusit motivovat syna k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, domluvte si návštěvu a pohovor v našem specializovaném bezplatném zařízení:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Přeji Vám i synovi vše dobré, držím palce!
Amrit Sen