Hledám pomoc
Matka
Dobrý den,zjistila jsem,že dcera má přítele závislého na drogách-vycetla jsem,ze užívá pervitin a narihuanu,během posledních 2 týdnů přišla dcera min.3x pod vlivem nějaké drogy,byla apatická a jiná než obvykle,taková vyklidněná a hned doma usnula.Myslíte,že to je pervitin?A co prosím pro dceru můžu udělat?Kam se obrátit?Je jí 15 let.Děkuji za pomoc

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy o dceru, jsou na místě. Symtomy, které popisujete však užívání pervitinu úplně neodpovídají, naopak se podobají spíš tlumivým, než stimulačním látkám. Na druhou stranu se popsané symptomy mohou podobat i stavům, které následují nějaký čas po odeznění účinku drogy, mám na mysli vyčerpání, únavu a podobně...
Jestli, natož co Vaše dcera užívá, Vám takto nedokáže nikdo, ani my, spolehlivě říci. Co je jisté, pokud je ve vztahu s uživatelem drog, je jejich užíváním i závislostí bezprostředně ohrožena.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům uživatelů návykových látek, domluvit si termín schůzky a situaci konzultovat, lze i zcela anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty obratem pošlu.
Jak můžete podle oblasti a typu zařízení, kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a obdobné služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné služby:
Poradna pro rodiče SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/opiaty.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
Budeme rádi, když se ozvete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i dceři vše dobré, Amrit Sen.