Soused-narkoman
A.T.
Máme nepříjemného souseda, říkejme mu třeba Špacír. Nedávno se vrátil z výkonu trestu a už zase vaří piko a práská si a ještě prodává a neustále se chlubí jak nádherně nás a hlavně policii a vůbec všechny převezl a že prý získal prezidentskou milost (od V.Havla)a je nyní beztrestný. Když se Špacíra někdo zeptá, jak to bude s nájmem a vůbec se zákony, řekne tak něco jako že si máme vařit vlastní, že takovým jako on s přízní v politice patří svět a ať si prásknem taky,že to uklidní (říká to třeba i dětem před školou,ale nikdo se nechlubil, že by dostal bombonek) Už dvakrát tady byla policie, ale prý se nikdy nic nenašlo a dotyčný Špacír prý má "papíry na hlavu" takže prý jen tak kecá a nám se ti feťásci před naším domem asi jen zdají a papírky od krve a blití si tam hážeme sami. A Špacíra prý čeká brzy další soud, takže s tím nic nenadělají a museli by ho prý stejně nechat. Je to vůbec možné??

Odpověděl: Jana Justinová
Zní to hodně zoufale, ale když to máte přímo v baráku, tak to asi možné je! K naštvání je, že s tím člověk asi fakt nic nenadělá, i pro nás je to jen další důvod ke vztekání se, ale taky Vám bohužel nepomůžeme. Jediná možnost je opravdu do nekonečna volat policii, třeva i za mravní ohrožování mládeže, když říká takové věci dětem. Nejlepší by bylo poradit se o tom s právníkem, existují i bezplatné právní poradny. Pokud byste našli třeba nějaké jehly venku, policie je také povinna je zlikvidovat, nebo přivolat někoho k tomu určeného. No a nájem...pokud neplatí, měly by existovat možnosti, jak ho k tomu přimět, ne? Ale to je spíš na tom, kdo je majitelem domu (nebo jste to Vy?). Tohle jsou ale opravdu spíše právní záležitosti. Takže doufám, že se Vám na něj podaří najít nějaké páky, aby se choval aspoň tak, aby tím neobtěžoval ostatní, hlavně děti. Přeji hodně trpělivosti.