Nemoc
Marunka
Dobry den,píší si s Vámi uz pokolikate, a dnes zase žádám o radu mam manžela, který vnitrozilně užívá pervitin.Dela to cca 12 let ,dříve to bral pravidelně dnes je tak 2krat max 3 do půl roka ,ale mám o něho strach když si dá pokaždé mu teče krev z nosu a natekaji mu nohy .Tak bych se chtěla zeptat co mu je .Je mi jasné, že člověk s takovou fetackou historii nemuze byt zdravý ,ale tohle me.docela děsí k doktorovi ho nedostanu tak prosím o radu Vás Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Marunko,
děkujeme vám za váš dotaz
Pokusím se vám poradit ohledně potíží vašeho manžela. Moji odpověď berte prosím, jen jako orientační, nejsem zdravotník.
Potíže, které popisujete mohou souviset pouze s užíváním, ale také nemusí. Pokud by se potíže opakovaly i za střízliva, doporučila bych vám určitě vyhledat lékařskou pomoc. Ale i při stavu intoxikace, kdyby například krvácení z nosu nešlo zastavit, případně se dostavily další komplikace, neváhejte volat klidnět i sanitku.
Ted k jednotlivým potížím. Otoky nohou by mohly být zaviněny potížemi s ledvinami nebo se srdcem.
Krvácení z nosu bych přisuzovala nejspíše vysokému krevnímu tlaku (píšete, že manžel užívá nitrožilně), vysoký krevní tlak může opět souviset s potížemi s krevním oběhem nebo se srdcem. Ale samozřejmě také s užíváním.
Ani jeden z příznaků nepodceňujte.
Pokud váháte s návštěvou lékaře, můžete se také obrátit na kontaktní centrum pro uživatele návykových látek ve vašem městě nebo okrese.
Níže vám posílám odkaz na pražské kontaktní centrum, kde vám mohou po telefonu poradit.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819, Praha 5
Tel: 283 872 258
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebookwww.facebook.com/kacko/
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
S přáním všeho dobrého
za Drogovou poradnu
Marie Saudková