znepokojení v rodině
nenitrebajmena
Dobry vecer,mam na Vas takovy dotaz. Je to jen pár hodin co se u mne stavila dcera. Byla více než dost pod vlivem. Vubec jsem ji necekala,protoze v poslednich 4 rocích se mnou přestřihla kontakt. Zazvonila tady a já jí pustila dovnitř. Hned jsem si všimla rozšířených zornic a nadměrného pocení. Byla jsem ráda že ji po takove dobe vidim a ona ....ona se mi povesila kolem krku a brecela. Brečela a přiznávala se,že užívá pervitin. Objímala jsem ji,protože mne v tu chvíli nenapadlo nic lepšího. Vychrlila na mne všechno dost bolestivě. Viděla jsem jí to v očích. Plakala. Vyprávěla mi co si prožila a plakala jsem i já. Tolik bolesti. Ani jsem nevedela co se ji deje a najednou prisla a rekla mi ze uz od 13ti let bere a že to tajila. Proc jsem si toho nevsimla? Proc? Najednou jsem videla tolik slz. Citim se zle. Rikala jsem dceri ze to bude dobre a ze budu moc rada pokud si nechá pomoci a ze nemyslim bezpodminecne lecebnu ale treba nejakou terapii nebo jen domaci detox,ale v tu chvilku se strasne rozklepala,zacala koktat,vystrelila z mistnosti a utekla. Byla tady asi 3 hodinya vylévala si srdíčko,ale kdyz jsem rekla toto,jakoby zešílela a utekla do noci. Ted je nekde venku. Vyrazila jsem za ní,prošla jsem sidliste a zastavky a nenasla jsem ji. Jsem uplne zoufala. Bojim se o ni o to vice kdyz mi rekla vsechny ty hrozne veci co se ji staly. Mám slzy v očích i ted. Najednou proste zdrhla a nechala tady batoh. Prosim je to u zavisleho cloveka normalni? A pokud ano,proc dnes takto prisla? A proc TAKOVAHLE REAKCE? Vzdyt ja to s ni myslela dobre.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru,
chápu Vaše rozčarování, obavy a bezmoc. Ano, takové reakce jsou u uživatelů drog běžné. Co je naopak zvláštní, víme, že se to stává, že jste si u dcery, která od 13 let užívá drogy a do jejích 18 s ní byla v kontaktu, ničeho nevšimla....
Nechme však minulost, jestli máte zájem sobě i dceři nějak pomoci, využijte nabídky bezplatné odborné podpory a pomoci. Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty na zařízení, která poskytují poradenství a další bezplatné i anonymní služby rodičům uživatelů návykových látek, obratem pošlu.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vás zkušení pracovníci seznámí s možnostmi a navrhnou konrétní užitečné kroky, které můžete pro sebe i dceru momentálně podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. Dozvíte se, jak s dcerou komunikovat a jak se lze pokusit podpořit její motivaci ke kontaktu s odborníky a léčbě závislosti. Také, jak v náročné situaci ošetřit sebe, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je platný někomu jinému.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se telefonicky objednat ke konzultaci v našem specializovaném zařízení:
Poradna pro rodiče SANANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Přeji Vám i dceři vše dobré,
držte se, Amrit Sen.