Co s tím máme dělat?
Tabita
Dobrý den,poprosim Vas o radu chtela bych si se seynem promluvit o tom,že již pár měsíců (v posledním týdnu intenzivně) pozoruji,že s ním není něco tak úplně v pořádku víte. Synovi je teprve 14 let a mám silné podezření,že něco užívá. Jak jsem už řekla - posledních pár měsíců (cca 4) se chová poněkud divně. Je takový no ...nejsem si úplně jista jak to podat. Pred touhle dobou byl téměř bezproblémový. Byl doma včas,nekouřil,nepil. V posledni dobe se mi zda ponekud malatny a casto ho boli hlava. Hodnekrat jsem videla jak se vraci domu,lehne do postele a kdyz se jdu na neco zeptat nebo ho jen pozdravit,ani se na mne neotoci rekne ze je unaveny,zamkne se v pokoji a nevyleze. Častokrát odmítá jídlo a v poslednich rozhovorech mi prijde ze je k nam odtazity. Je to z drog?

Odpověděl: Amrit Sen
Tabito, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení. Aspoň k něčemu může být doba korony užitečná, je dobře, že máte příležitost všímat si věcí, které Vám mohly unikat.
Něco se určitě děje, v jaké souvislosti Vám s minimem informací takto na dálku nikdo, tedy ani my, nedokážeme říci. Téma užívání drog se nabízí, ale nemusí to tak být.
Doporučuji Vám situaci osobně konzultovat s pracovníky některého specializovaného zařízení, které poskytuje poradenství a další bezplatné služby rodičům, nemusí jít bezpodmínečně o adiktologické služby.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám pošlu kontakty na zařízení, jejichž ochotní a zkušení pracovníci poskytují odborné poradenské konzultace a další bezplatné služby rodičům dětí ohrožených užíváním návykových látek.
Jak múžete kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a obdobná zařízení v dosahu vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/odkazy/internetove-odkazy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.