Test n drogy z potu
Mokiii
Dobrý den, byla jsem zastavena policii k silniční kontrole a při té příležitosti mi byl proveden test na drogy z potu. Vyšel bohužel pozitivní , vzhledem k tomu ,ze jsem nikdy žádnou drogu neužíla, požádala jsem o odběr krve, nyní čekám na výsledek . A proto bych se chtěla zeptat, jestli je možné ,ze by výsledek testu z potu byl pozitivní kvůli příteli, který vím, ze občas nějakou drogu užije ( sliny, pohlavní styk), proto doufám, ze krevní rozbor potvrdí, ze nic neuzivam.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Mokiii, zdravím Vás,
drogy se pohlavním stykem ani nijak podobně přenést nedají.
Nepíšete, co Vám test prokázal, některé léky např. Adipex může vyvolat falešnou pozitivitu při testech na amfetaminy a MDMA. Dále pak další léky, které se užívají při chřipkách, nachlazení např. Paralen Plus nebo NUROFEN StopGrip, popř. i Modafen, pak tyto přípravky opravdu obsahují léčivou látku (pseudoefedrin), která může zaznamenat reaktivitu sceeningového toxikologického vyšetření.
Test, který Vám byl proveden je test pouze orientační, není vždy úplně 100% spolehlivý, proto je dobře, že jste podstoupila i test, který bude prováděný toxikologickou laboratoří, které jsou 100%. Buď se prokáže falešná pozitivita, kdyby to bylo z nějakého léku, také seto dá rozborem zjistit.
Dále je pak otázkou, pokud je partner konzumentem drog, zda Vám třeba bez Vašeho vědomí, nějakou drogu někam nedal. Nechci příteli nijak křivdit, ale bohužel se sem tam setkáváme i s tímto. Neberte to prosím jako nutnou skutečnost, pouze jako jednu z možnou variant.
Budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo.
Držíme palce, ať je vše v pořádku.
S pozdravem, MK