Ja z toho ven
Pavel
Dobry den chtel bych se zeptat je mi 36 let nasi se rozvedli kdyz jsme byli maly a vychovaval nas nevl otec ten me ale neustale bil a kdyz mi bylo necelych 18 vyhodil me z bytu byl jsem rok na ulici a dostal se diky tomu k drogam viz pervitin a chci s tim prestat mam totiz rodinu ale nevim jak na to chci s tim nadobro zkoncovat poradite mi diky.

Odpověděl: Amrit Sen
Pavle, opět zdravím.
Totožný dotaz, na který jsem před chvílí odpovídal, jste zadal do systému poradny několikrát, přikládám tedy kopii předchozí odpovědi.
Díky za důvěru a nástin Vašeho pohnutého příběhu. Je moc fajn, že jste se rozhodl s drogami skoncovat, asi tušíte, že to nebude úplně jednoduché, ani snadné....
Dobře, že píšete, internetové poradenství má své limity a uzdravování ze závislosti je běh na delší trať, ke kterému se Vám bude moc hodit podpora odborníků, nebo svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí.
Začněte tedy tím, že zavoláte do nejbližšího zařízení, jehož pracovníci poskytují poradenské konzultace a další bezplatné služby uživatelům návykových látek a domluvíte si termín konzultace, která může proběhnout zcela nezávazně i anonymně. Nesejde tolik na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum (tam ale přijdete do kontaktu s intoxikovanými uživateli drog), nebo obdobné služby.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vás zkušení profesionálové seznámí s možnostmi a navrhnou konkrétní kroky, které pro své uzdravení můžete podniknout, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Pokud projevíte zájem, můžete se domluvit na dalším.
Další doporučení, pokud v dosahu probíhají mítinky svépomocného společenství NA - Anonymních narkomanů, navštěvujte je a sbírejte zkušenosti, pomůžete tak i ostatním, kteří mají, jako Vy, touhu se uzdravit a žít spokojený život ve svobodě bez drog. Momentálně, v době pandemie a krizových opatření, probíhají mítinky online, takže nezáleží na tom, kde bydlíte. Doporučuji Vám, abyste jen co se opatření rozvolní, pokud to bude je trochu možné, na mítinky osobně docházel.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty obratem pošlu. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat a zajít například do těchto zařízení a služeb:
Adiktologická ambulance SANANIM
Telefon: +420724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 13
Středa 9 - 17
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Pevné linky: +420 220 803 130, +420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Provozní doba:
Pondělí 8 - 16 16.30 -20
Úterý 8 - 16
Středa 8 - 16 18.30 - 20
Čtvrtek 8 - 16 17.30 - 19
Pátek 8 - 15
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5 - Smíchov
Mobil: +420 605 240 501
Poradenská linka: +420 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
E-mail: kacko@sananim.cz
FB: www.facebook.com/kacko/
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Každý den v roce 13 - 20
Poradenské konzultace a další individuální služby probíhají ve všední dny, zpravidla mezi 11 - 18 hodinou
NA - Anonymní narkomani
(N.A. is Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Stačí zatím takto?
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen