Ecko
Jozin
Vdaka za tak skoru odpoved ale mam trosku dojem ze ste ma dobre nepochopili teda nie celkom. Viem asi som to pisal dost chaoticky tak to asi tak aj vyznelo, mam trosku problem o tomto hovorit a tak isto aj pisat pretoze... hm neviem aj ked sa ma to netyka osobne aj tak mam pocit ze sa ma to tyka velmi blizko. Ja som uz povedal moje hranice proste neexistuje ze by som nieco take toleroval ja som absolutne proti neviem si predstavit rodinu s takou matkou proste nechcem na to ani mysliet. A neviem si predstavit mat vlastnu mamu s takou minulostou viem asi sa zamyslam zbytocne dopredu, ale ja ten nas vztah myslim naozaj vazne nie ako nejaky ulet alebo nieco podobne inac by som to myslim mozno aj toleroval. Ale aj to som si nie isty pretoze to vyslovene nenavidim ako to meni ludi a myslia si potom ved to je moje rozhodnutie no mozno to prvotne aj hej ale co potom? Potom uz sa sami nevedia len tak zmenit mozu hovorit co len chcu ze nie su zavisli alebo co ale proste ak to ... no nebudem pokracovat ved ked ste v takej poradni tak sa s tym stretavate na kazdom kroku. Ale skor by som chcel aby ste mi poradili cim by som mohol prospiet k tomu aby prestala aby na to nemyslela. Ci je dobre s nou o tom hovorit nech je cim viac informovana alebo je lepsie jej to velmi nepripominat a hladat stale nieco ine alebo neviem... Alebo ci to nie je velmi nebezpecne len tak zrazu prestat a podobne. Este raz dakujem. Jozin

Odpověděl:
Dobrý den, omlouvám se, že jsem zcela nepochopila Váš dotaz. Je mi jasné, že Vaší přitelkyni éčko ani THC ani alkohol netolerujete. Měla jsem spíš na mysli, jestli jste schopný a ochotný být s někým, kdo tyto drogy užívá. To říkáte, a já to plně chápu, že ne. A v tom je právě to Vaše rozhodnutí. Její rozhodnutí je, zda bude radši s Vámi za podmínek, které si spolu určíte (třeba právě nebrat drogy) nebo bez Vás dál drogy brát. To neznamená, že hájím její užívání éčka nebo marihuany. To znamená, že stejně jako Vy, i ona má na výběr. Nicméně k Vaší otázce. Asi Vám neodpovím, co byste rád slyšel. Pokud je člověk závislý, tak, aby přestal, musí si to nejdřív sám uvědomit a přiznat si to. To, že mu to říká jeho okolí, ho spíš v tu chvíli asi popouzí. Určitě bych se nebránila tomu, abyste s ní o tom otevřeně mluvil. Otázka ale je, zda ona o to bude mít zájem. Pokud byste si spolu našli nějakou jinou činnost, která jí zabaví, tím lépe. Přestat naráz by jí nemělo nijak uškodit. Jen jsem Vás ještě chtěla upozornit, že i když je to asi opravdu strašně těžké, pokud nebude chtít ona, Vy nic bohužel nezmůžete. Zní to asi tvrdě, ale pokud k tomu budete přistupovat s tímto vědomím, třeba Vám to pomůže. Kdybyste o tom chtěl s někým mluvit, nabízím Vám tady možnost zavolat na naší poradenskou linku: 283 872 186. P.S. Na závěr ještě jednou to, co jsem Vám už psala: nezapomeňte, že ve vztahu jsou skutečně dva a na Vaší zodpovědnosti není jen ona, ale také především Vy. Zkuste nezapomínat na sebe, na svoje potřeby a nepřebírat její zodpovědnost na sebe. Tím jí opravdu nepomůžete...