Ambulantní léčba anonymně?
Johan
Dobrý den,
Rád bych se zeptal existuje ambulantní léčba pro závislé anonymně? Jsou tyto služby pouze placené, nebo mohou být i zdarma ( např. v rámci zdravotního pojištění)
Děkuji H.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Johane,
nepíšete odkud jste. V Praze v Adiktologické ambulanci Sananim léčbu anonymně poskytují. Nevím ale jestli jste z Prahy.
Myslím, že by to neměl být problém ani v jiných zařízeních. Pokud jsou  tato zařízení  financována z jiných zdrojů než ze zdravotního pojištění. Pokud je v zařízení léčba hrazeny ze zdravotního pojištění musíte udávat své RČ - to, že jste se léčil potom není veřejná informace, nicméně v záznamech to máte. Tyto záznamy zdravotních pojišťoven jsou ale neveřejné, takováto soukromá fakta o vás nikdo nemůže jen tak zjistit.
Ohledně možné pobytové anonymní léčby se informujte například v PL Bohnice nebo v Psychiatrické léčebně Červený dvůr. Doufám, že pro vás vaše obavy nebudou důvodem pro to abyste léčbu nemohl podstoupit. Vždy jsou nějaké možné cesty.
kdybyste potřeboval lépe nasměrovat určitě se ozvěte.
za Drogovou poradnu
Marie Saudková