abstinence THC
Matěj
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem ohledně abstinence THC. Dnes je třiadvacátý den mé abstinence od marihuany. Cannabis jsem užíval od léta 2013. Bohužel stavy “vypnuti” se mi zalíbily natolik, že jsem si večernho jointa neodpustil dlouhých 7 a půl let. Vždy se jednalo pouze prakticky o 1-2 jointy večer na tzv. relax... Avšak poslední rok mi to přerostlo přes hlavu, skončil jsem jako dozorce ve veznici, a dlouhy čas doma, jsem si vždy zpříjemnoval pravě marihuanou. Poslední půl rok jsem byl “zhulenej” defakto pořad. Od probuzení po usnutí. Jenže mi to přestalo dělat dobře. Ba naopak... šilene schýzi , věci jsem si moc připouštěl. Panické ataky na denní bázi. Chtel jsem skoncit ale nikdy to neslo, vzdy jsem zahanel depky trávou , které se ale promenily v jeste vetsi depky.... tragédie v rodině před 3 týdny , mi dala impulz ... řekl jsem si: ted se zhulíš a neustojíš to... a tak jsem skutečně přestal a abstinuji úspěšně. Vázně mám z toho radost. Jenže... po zhruba tydnu , se dostavily extremní ranní bolesti hlavy, svalstva.. vstavam jak důchodce (je mi 26) boli me snad kazdy sval v těle... dále strasna nechuť do života... prestal jsem komunikovat s časti rodiny... neberu telefony kamaradum, rodině... chuť na sex??? Neexistuje, přitelkyně už je hotová ... 11let jsem denně cvičil ... teď se nedokopu ani do posilovny , často mam problem vubec opustit postel... večery co jsem měl ty své rituálky ... pravidelné stavy smutku, jako bych se už nikdy neměl z ničeho radovat. Třeba 2-3x za den prožiju jakýsi naval euforie. Pocit , že vše bude ok, ale za chvili mě to srazí do stejneho temna. . . Nebojím se , že po droze sahnu znovu. To určitě ne, jsem dost rozumný si myslím , abych tohle už neudělal, jen mě zajímá? Kdy tohle proboha odezní. Čekal jsem, ze po tydnu se budu radovat ze života jako v pubertě kdy jsem thc neznal. Ale co mě přepadá je spíše pravej opak. Dokážete mi , poradit jak toto období překlenout ?... navíc ten podzim a Korona doba tomu taky přidavaji... myslíte si, že bych mel navstivit psychologa s kombinací medikace? Děkuji Vám :-))

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Matěji,
s ohledem na intenzitu a dobu užívání se nezdají problémy, které popisujete, nijak překvapivé. Samosebou je vnímání nepohody a její míry individuální a tak jen velmi těžko takto na dálku soudit, zda jsou příznaky "odpovídající", nebo "přehnané", tedy zda jsou pouze logickým následkem užívání, nebo zda jde třeba o souběh s nějakou virozou, nebo počínající psychické problémy v podobě amotivace a depresivních stavů.
Nejčastěji se lidé po vysazení potýkají s problémy jako je špatné usínání a spaní, nervozita, chutě, výbušnost, někdy se vrací úzkosti, deprese, nespolečenskost, nechuť k jídlu, pocit, že nic nemá smysl, lidem se nedaří být nad věcí. Někdo trpí i menšími bolestmi hlavy, může mít i zvýšenou teplotu, mohou se objevit bolesti, které marihuana svým účinkem potlačuje. Vy jste však vyjma posilování žádný logický důvod pro bolesti svalů neuvedl. V neposlední řadě zmiňujete, že vás k vysazení přiměla rodinná tragédie a i ta se nejspíš nějak ve vašem prožívání odráží, nebo se pletu?
Z toho, jak svou situaci popisujete, mám pocit, že vnímáte potíže jako velmi intenzivní - mluvíte o velkých bolestech hlavy a svalů, které rozhodně nepatří k častým potížím, a také velkých pocitech ztráty smyslu, radosti a motivace cokoli dělat. Nejspíš to sice skutečně souvisí s marihuanou a jejím vysazením. A dost možná se během pár týdnů, resp. do dvou měsíců z velké části situace srovná, ale protože jsou objednávací lhůty k lékařům velmi dlouhé, doporučila bych si domluvit termín u psychiatra a zároveň se objednat do adiktologické ambulance. Vnímám to tak, že jste v situaci, která je náročná, a bylo by škoda vás nepodpořit a nenabídnout večkerou možnou pomoc. V neposlední řadě je to tak, že takto na dálku skutečně nemohu vyloučit možný souběh s jiným onemocněním. I z toho důvodu bych doporučila návštěvu lékaře. Co myslíte?Dává vám to takto nějaký smysl?
Služby poraden jsou poskytovány diskrétně a zdarma. Stačí zavolat a objednat se. A kdyby se nakonec situace sama srovanala, vždycky můžete schůzku zrušit. Kdybyste stál o kontakty, stačí napsat, která větší města jsou vám dobře dostupná.
S pozdravem a přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.