Pomoc při hledání řešení při substituční léčby metadonem
Apacel
Nejdříve bych Vás chtěl krásně pozdravit a pokud tam ještě pracuje Pan MUDr Minařík u kterého jsem se léčil na detoxu v Nemocnici u Apolináře kvůli rivrotilům v roce 2016 rád bych ho speciálně pozdravil protože je ve svém oboru kapacita.
Důvod proč se na Vás obracím je o Vaší pomoc a radu je z důvodu toho že už jsem napokraj psychického zhroucení a kolikrát mě přeskočí myšlenka na sebevraždu a to.z důvodu mého špatného psychického stavu jelikož trpím jako týrané zvíře a to i přesto že docházím již 13 let na substituční léčbu metadonem do FN Hradec Králové nikdy jsem žádné drogu neužíval a na substituční léčbu jsem skončil kvůli užívání Tramalu které mě ordinovali a předepisovali lékaři na bolest s prve jsem užíval 3 krát denně 50mg Tramalu pak mě dávka nestačila zvýšila se tolerance a počet tablet se navyšovl a tim vznikla silná závislost na Tramalu a pak už jsem užival na závislost až 25tb denně které mě pak předepisovl psychiatr MUDr Čížek do doby než jsem nastoupil do.nemoc k Apolináři na detox který trval asi 14 dní po které, jsem šel. na kontrolu k psych.který mě předepsal suboxon který jsem užíval asi 1rok , pak mě převedl na sub.lečbu metadonem. Samozřejmě mám i dlouhou dobu mnoho let Generalizovanou úzkost . neurotické problémy a další kterou trpím více jak 25let a je mě 5O
let s uvedené Gen.uzko. se u mě velmi často projevovali psychosomatické zdravotní potíže a vyvolávali u mě Přech.tachykardii s hypertenzi ,bolesti na hrudi a další.zdravotni potíže které mě do současné doby ovlivňuje můj osobni rodinný život nemůžu prakticky chodit na úřady na nákupy do obchodu.a vůbec nefungují ani jako otec a ani manžel protože jsem mnohokrát na úřadě i v obchodech dostal psych.kolaps. bušeni srdce a.j zdra.potiže a mnohokrat mě museli volat RZP na uvedené zdra.potiže mě zkoušeli předepisovat antidepresiva a mnohol let se snímá experimentovalo na mé kolapsy které jsem míval i 3-4dny v týdnu opravdu na mě bylo vyzkoušeno mnoho léků nakonec mě pak lékař předepsal lék rivrotil který jsem měl užít jen při potížích respektive když dostanou kolaps, který jsem vyzkoušel a efekt byl 100%tak že po několika let se promě našel ten správný lék a další které mě, mé psychické kolapsy minimalizovali aby nebyly tak časté a silné a ten lék mě správně naordinoval pan MUDr Minařík a to lék sertivan, Buspiron, které mě pomáhají v tom že ten kolaps mivám 2až 3 za 1měs do roku 2016 jsem při potížích mohl užívat Rivotril i na substituční léčbě vzh.k mím zdr.potižům a na dop.prak.lékaře i kardiologa ale v roce 2016 jsem musel na dop.vedouciho lékaře jít na detox a přestat užívat rivrotil, a že pokud neuposlechnu nebude mě vydán metadon a vyloučí mě ze sub.lečby , tak jsem byl donucen nastoupit k.apolináři na detox nebýt pana MUDr Minařík a a jeho dop.jaké léky užívat tak bych téměř v týdnu 4 -5 zkolaboval zacož mu jsem moc vděčný jelikož je ve svémé oboru skutečná kapacita i svim lidským přístupem k pacientům který se opravdu snaží pomoc o proti jiným lékařům které se chovají k pacientům arogantně, a když s ordinace psych. odcházím tak vzhledem k chování ze strany lékařů a sester a sociální pracovnici které se naráz slovně arogantně do Vás pustí, i přesto že moc dobře vědí že na tom psychicky nejste moc dobře, tak místo aby se k vám zachovali profesionálně ,lidský jako člověku tak činí opak, a vy když odcházíte z ordinace psychiatrie tak jste na tom psychicky mnohem hůře než když jste tam přišel.Doslova jsem prosil na kolenou lékaře ať mě povolí užít při kolapsu.1kus 0,5 rivrotil opravdu když to je jen nutné když mě to chytne na úřadech,ve vlaku, autobuse , protože když mě to chytne doma lehnu si nohy zvednu a dýchám.do.sáčku,jsou to.tak nepříjemné stavy že to nepřeji nikonu,a když se mě podaří dostat k mému lékaři při kolapsu tak mě aplikuje apaurin který mi taky moc nezabere . Mě když chytne kolaps a někdy jsem odvezen na interní amb.protože mě vyskočí tlak 200/90 pokaždé zjisti že to je psychického původu tak mě dájí Biseprol,Neurol,a někdy inf.mag.hořčik.Vůbec nechápu jednu věc lékař mě předepsal léky které mě nepomáhají a on o tom ví i ví to jaké by mě pomohli a přesto mě nechá trpět.Proč musí v dnešní době člověk trpět když nemusí lékař to ví a dokonce to i vidí na mě.Chtěl jsem Vás .moc poprosit zda je možné jezdit na substituční léčbu jinam k
do Prahy a zda mě můžete pomoc nebo poradit.Nebo zda je i soukromna ordinace kde je substituční léčba metadonem a pacient si to musí hradit a já bych si to klidně platil.
Anebo poradit kde je substituční léčba suboxonem nejbliže když jsem z Náchodská moc děkuji s pozdravem CXXX

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Apaceli,
vzkaz panu doktorovi vyřídím.
Bohužel je to tak, že možností metadonové substituce/léčby je v ČR jen velmi málo. Přehled všech substitučních center najdete zde. Nicméně zahrnují i centra předepisující pouze přípravky s buprenorphinem (Subutex, Suboxon). Nejpraktičtější mi přijde zeptat se na jiné možností přímo v místě, kam aktuálně docházíte. O plně hrazené substituci pacientem mimo tato zařízení nemám informace.
Užívání benzodiazepinů je velmi rizikové obecně, a mimo to má obrovský vliv na chování pacienta, jeho schopnost plánovat, dodržovat dohody, kontrolovat svoje chování. A samosebou je velmi návykové. K předepisování těchto léků dochází proto u pacientů s anamnézou skutečně velmi zřídka, často pouze v kontrolovaném prostředí a dočasně s tím, že je cílem nalézt jinou vhodnější medikace.
Rozhodnutí o vhodnosti medikace je tedy primárně na psychiatrovi ve spolupráci s pacientem. V případě, že je pacient závislý, je někdy těžké zohlednit jeho přání, a odhlalit případné zneužívání léku. Kontrola dávkování je velmi problematická. Věřím tomu, že psychiatr má k odmítání předepsání benzodiazepinů velmi dobré důvody a předpokládám, že vám je i vysvětlit. Na stranu druhou vím, jak jsou dnes psychiatři přetížením a rozumím i tomu, že pokud jste třikrát za měsíc ve stavu, kdy kolabujete ve veřejných prostorech, jste dost možná i zoufalý a raději byste volil benzodiazepiny, než se podobným situacím vystavovat stále dokola.
Pokud jde o chování sester a lékařů, nejspíš vždy nakonec záleží na tom, na koho narazíte. I lékaři jou jen lidé a v dnešní době jich je málo, stejně jako sester.
Bohužel není v mojí moci jakkoli v tomto směru zasáhnout. Nabízí se možnost konzultovat jiného psychiatra, ale nalézt někoho dostatečně kvalifikovaného a zkušeného, není dnes snadné. Pokud se svým psychiatrem o své situaci dlouhodobě otevřeně mluvíte, pak není od věci zeptat se na výhled do budoucna a nezapomenout zdůraznit, co se vám každý měsíc děje, případně poprosit o další doporučení, co dělat pro zlepšení navíc, jelikož takto si svůj život dál nepředstavujete.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.