Objednání do poradny
Jitka
Dobrý den,
dnes se můj muž dohodl se svým synem, že nastoupí ambulantně léčbu ze závislosti/nebezpečného experimentování s pervitinem. Syn si volal do poradny a údajně ho objednali až za 14 dní. Zdá se nám to jako dlouhá prodleva. Ráda bych se zeptala, zda je z praxe tato lhůta uvěřitelná? Upřímně nevíme zcela jistě, jak jeho problém dlouho trvá, před cca 3 týdny havaroval v autě pod vlivem a od té doby je to jako protržená hráz. Užívá tedy i nitrožilně, prý rekreačně a jen "to zkoušel". Je student VŠ, zletilý, bohužel bydlí sám a dělí nás větší vzdálenost, nemůžeme ho tedy denně mít pod kontrolou. Děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Jitko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Momentálně je 14 ti denní lhůta pro objednávání do přetížených adiktologických ambulancí úplně běžná. V těch nejvytíženějších může klient čekat, bohužel i ještě delší dobu.
Upřímně, spíš se divím, že manžel dostal termín ne tak brzy, ale že vůbec, protože jednou z podmínek je, že se zájemce objednává sám, což je vůbec první předpoklad, že má o spolupráci zájem.
Naše zkušenost je taková, že případný klient, kterého objednává někdo jiný, v domluveném termínu nedorazí a čas, který blokoval, nemůže využít člověk, který o spolupráci skutečně stojí.
Jak situaci popisujete, je manželovo intenzivní užívání daleko za hranicí experimentu, a  nejen proto Vám doporučuji, abyste se, dříve, než začnete cokoli jiného podnikat, objednala ke konzultaci s odborníky některého zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby blízkým uživatelů návykových látek, protože má li se situace začít vyvíjet pozitivním směrem, potřebujete v tomto čase odbornou podporu a pomoc především Vy.
Dokud manžel nezačne podnikat konrétní kroky směrem k úzdravě, nedomluví si termín sám a na základě dopororučení nezájí spolupráci s odborníky, nezmění se, i kdybyste se Vy i zbytek světa svlékli z kůže a rozkrájeli na kousíčky, bohužel, nic. Naopak, situace se bude jen zhoršovat.
Ať zavoláte a domluvíte si termín individuální konzultace v adiktologické ambulanci, AT poradně, kontaktním centru, nebo obdobné službě, bude to dobrý start k tomu, abyste se zorientovala a byla pevnější v kramflecích. Dozvíte se, jak s manželem komunikovat a jednat v situacích, které přinese nejbližší čas a především, jak v mimořádně náročné situaci "ošetřit" sebe, protože, kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být co platný někomu dalšímu, ve vztahu k manželovi, který užívá drogy, to platí dvojnásob. Co je velmi důležité, dozvíte se také, jak se lze pokusit podpořit manželovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, Vy i manžel, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované poradny:
Poradna pro rodiče, parnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
http://drogy.ful.cz/drogy/pervitin/
http://www.extc.cz/pervitin.html
http://www.angelfire.com/in/freelife/piko.html
Další odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Odpusťte, rozumím správně, že jste manželé a žijete odděleně? Opravte mě prosím, jestli se pletu. V takovém případě byste měla především o sebe a syna, víc ani nemůžete mít v moci. Doporučuji Vám neotálet.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak jste na tom a jak se situace vyvíjí, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Přeji Vám i rodině vše dobré, držím palce, Amrit Sen.