Ledové ruce
DOPI
Je mi 35 beru přes 20 let a mám problémy s ledovýma rukama. Nejspíš je to špatné prokrvování způsobené nitrožilním užíváním. Jen chci podotknout,že tyto problémy mám přes 10 let. Neli ještě déle,zajímalo by mě,jestli se s tím něco dá dělat,respektive nějak podpořit. Dále mám spíše tlak nižší celý život a netrpím na žádné nemoci atd.
Děkuji
s pozdravem
DOPI

Odpověděl: Amrit Sen
Dopi, zdravím Vás,
díky za důvěru. "Chladnutí" končetin, tedy rukou i nohou, patří mezi časté projevy, tím spíš při dlouhodobém intenzivním užívání drog.
Odpusťte, nejsem lékař, takže jediné doporučení, které Vám mohu zodpovědně dát, je přestat drogy užívat a i tak bude nejspíš delší dobu trvat, než se srovnáte.
Píšete, že jste "jinak zdráv", blíž pravdě ale nejspíš bude, že o dalších zdravotních poškozeních, díky 20 letům života pod vlivem, zatím nevíte a nepociťujete je.
Píšete, že jste "nízkotlakař", není tedy s podivem, že "studenými rukami", tím spíš v souvislosti s užíváním drog, trpíte už 10 let.
Je mi jasné, že nejspíš nedokážete lusknutím prstů přestat drogy užívat, možná ani nechcete...
Pokud byste uvažoval o změně životního stylu a zatoužil po uzdravení ze závislosti a nejen tehdy, napište a můžeme se společně podívat, jak na to.
I tak Vám doporučuji konzultovat zmíněné potíže otevřeně s lékařem, dříve, než se dočkáte dalších, ještě závažnějších zdravotních problémů..., než bude pozdě.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.