Psycholog
Sára
Dobrý den,
chtěla bych začít docházet na psychoterapii k psychologovi. Zajímalo by mě pokud jim sdělím mé psychické problémy + problémy s drogami budu to mít automaticky zapsané v lékařské zprávě a bojím se, že by to později mohlo ovlivnit mé budoucí zaměstnání atd. Avšak ráda bych to s někým probrala. Existují nějaké jiné způsoby jak toto řešit bez toho abych měla hned v papírech napsané to či ono?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Opět Vás zdravím,
nemusíte se ničeho obávat. Psycholog není lékař, nevede tedy žádnou lékařskou dokumentaci jako například psychiatr. Všichni, kdo pracujeme v adiktologických službách, sice děláme zápisy ze sezení, ale je to spíše pro nás, abychom věděli, jak s kterým klientem pracujeme, jaké jsou cíle, jak terapie postupuje... Všichni jsme vázáni etickým kodexem a mlčenlivostí. Nemůžeme tedy o nikom nikam poskytovat žádné informace, natož ty důvěrné.
Můžete vybrat nějaký neziskový sektor, kde můžete absolvovat konzultaci anonymně, pozeptat se na to, co potřebujete a pak se sama rozhodnout, zda budete chtít ve spolupráci pokračovat či nikoliv.
Stačí to takto?
Klidně ještě napište, MK