Zhoršené dýchání - pervitin
Sisi
Dobrý den,
odpovídám na předešlý příspěvek č.533893. Předem chci poděkovat za rychlou odezvu :) Vyšetření EKG mi bylo provedno před 3 měsíci tzn. před začátkem užívání pervitinu, který mi pomáhal hlavně při učení. Provedené EKG bylo bez problémů, pouze mám trochu nižší tlak. Je možné, že díky pervitinu se k nízkému tlaku mohly přidat za tak krátkou dobu další vážné problémy? Zvážím další vyšetření pokud se situace nezlepší. Snažím se doplňovat minerály a vitamíny, podle Vašich rad a doufám, že se vyšetření vyhnu...
Každopádně děkuji za rady Vaše stránka je velkým přínosem pro množství lidí.
Hezký den

Odpověděl: Markéta Kordová
Sisi, opět Vás zdravím,
děkujeme za zpětnou vazbu, ta nás vždy mile potěší.
Pokud jste jinak zdravá a EKG bylo v pořádku, je možné, jak jsem uváděla v předešlé odpovědi, že na Vás zaútočila psychiky, není to nic neobvyklého.
Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). To samozřejmě vyvolává strach. Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy pak sílí na intenzitě. Nepříjemné stavy jsou prožívány tak silně, že se dotyční bojí o svůj život. Většinou je tyto stavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o zdraví/život, k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, je bezvadné, že se držíte a že jste pervitin a vůbec drogy vysadila. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět (včetně THC).
Mějte se zatím hezky, držím palce! V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK