Alkohol + neurol
Jan
Dobrý den, dříve jsem experimentoval s drogami, ze začátku to bylo super. Po nějaké době už to nebolí takové jako dřív a k tomu jsem začal mít strašné úzkosti a pocity méně cenosti. Do toho nespavost bylo mi fakt hrozně. Po konzultaci s doktorem mi předepsal sertralin actavis 100mg a vše se vrátilo do normálu tedy tak o 80% mi je lépe. Neuvěřitelně si užívám být střízlivý, protože dříve jsem pil jen proto , abych zvládl fungovat mezi lidmi, alkohol a jiné látky především pervitin který mě zničil psychiku asi nejvíc se nechci dotknout ani klackem, protože to byly strašná muka. Jde o to, že kamarádovi se má narodit dcera a chce to zapít. Nechci pít maximálně si dát pivo což si myslím že je v pořádku, ale společnost občas ještě špatně snáším proto si chci dát neurol abych se uvolnil a pak maximálně 1, 2 piva. Chci se zeptat , jestli je to v pohodě? Mě to přijde jako nejmenší riziko , vzhledem k tomu , že bych mohl spanikařit a opít se do němoty a druhý den nevím jak by mi bylo. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Jane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Dobrý nápad to rozhodně není.
Jestli tomu dobře rozumím, měl jste s problémy s pervitinem..., měl, nebo máte s alkoholem, úzkostí a možná dalším, potíže a problémy, které chcete řešit užitím Neurolu, který patří mezi benzodiazepiny, látky s mimořádným závislostním potenciálem, jak psychickým, tak fyzickým. Opravte mne, jestli se pletu.
Benzodiazepiny by se nikdy neměly užívat bez indikace a předepsání odpovědným lékařem, který respektuje všechna rizika, která jsou s užíváním léků tohoto typu spojená a neměly se souvisle užívat déle, než 15 dní.
Více devastující látková závislost, než na alkohol, nebo benzadiazepiny, které rozhodně patří mezi nejvíce devastující, může být kombinovaná závislost na benzodiazepiny a alkohol.
Dobře, že píšete, doporučuji Vám, abyste od realizace podobných úvah upustil, pokud si nehodláte předplatit jízdenku do hrobu a pekel.
Zároveň Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, Váš člověk bude psychiatr - adiktolog, který pracuje v bezplatném zařízení, nebo službě pro lidi ohrožené závislostí, se kterým byste měl situaci, včetně psychických potíží, které zmiňujete, konzultovat.
Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a pomoc, bude li jí třeba. Mám za to, že není na co čekat, bude na Vás, jestli zvolíte některou z adiktologických ambulancí, AT poradnu, nebo obdobný typ bezplatné služby, kterou můžete využít i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.html
http://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.anonymnialkoholici.cz/
Nejbezpečnější tedy bude narozeninovou oslavu vypustit a zajít k lékaři viz výše, nebo odborníkům adiktologických služeb.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, mějte se rád a buďte opatrný.
Amrit Sen.