Flashback
Adél
Dobrý den , je možné že se mi flash back objevuje 4 roky po posledním užití pervitinu ? a Je možné to nějak léčit ?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý de, Adél,
flashback je jasně definovaná lékařská diagnoza, kterou stanovuje lékař. Zpravidla se nevyskytuje v souvislosti s užívám stimulatnů, ale spíše v souvislosti s užíváním halucinogenů.
Pokud máte nějaké nezvyklé stavy po vysazení pervitinu, nejspíš nepůjde o flashbacky. Šlo by je více popsat?
Ať už označíte potíže jakkoli, tak aby bylo možné jejich výskyt spojit s užíváním pervitinu, měly by se objevit v určitém časovém období - nejčastěji již v době užívání, v pauzách mezi užíváním, nebo relativně krátce po vysazení (max. měsíce). Pokud se potíže obejví 4 roky od vysazení, je mnohem větší pravděpodobnost, že s užíváním nesouvisí.
Potíže je tedy nejprve třeba dobře diagnostikovat a podle toho určit další postup. Ideální je k tomu psychiatr, adiktologická ambulance. Diagnoza je pro další postup zcela zásadní - pomoci může terapie, fytoterapie (bylinky), farmakoterapie (léky) aj.
Na okraj:
V poradně se nám objevilo několik dotazů na podobné téma - jde o téma stavů jako následků užívání pervitinu, které se objevují 4 roky po vysazení. Může jít o shodu náhod, ale pokud pokládáte opakovaně dotazy s podobnou tématikou a chcete navázat, užívejte prosím stejné pojmenování dotazu, očíslujte je, nebo užívejte stejnou přezdívku, případně se na předchozí dotaz odkažte. Pomůže nám to rychleji se v situaci zorientovat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.