Pervitin
Adél
Dobrý den , jaké nemoci se mohou projevit po uživaní pervitinu ( šnupaním ) když se objevuji křeče horních a dolních končetin ? ( svalové křece, při kterých ztracím rovnováhu )

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Pervitin je neurotoxický (v zásadě nezáleží na tom, jakým způsobem ho užíváte), což zjednoduše znamená, že poškozuje nervový systém. Podoby onoho poškození mohou být různé, ale už při samotném užívání bývá zjevný vliv na motoriku (známá vykroucenost uživatelů pervitinu, různé tiky a záškuby, olizování a křivení úst, pohybové stereotypy, z nichž řada přetrvává i mnoho let po vysazení). Jestli jsem to dobře pochopila, pak křeče končetin spojujete s užíváním pervitinu nejspíš hlavně z toho důvodu, že se začaly objevovat v době po vysazení. Ale nestávalo se něco obdobného i v době užívání?
Teoreticky může jít o nějaký zkrat, k jehož spuštění dochází jen za určitých okolností, něco jako flashback. Svou roli v tom může hrát i psychika, která může pomoci rozjet kaskádu dějů a opakujících se stavů, ze kterých se (s nastupující úzkostí a strachem z opakování situace, který sám funguje jako "spouštěč") těžko vystupuje.
Krom vyšetření neurologického je tedy na místě i psychiatrické, to vše má však smysl pouze v situaci, kdy budete mluvit otevřeně a upřímně i o své minulosti. Jinak takto na dálku skutečně jen těžko soudit. Jste-li v kontaktu s odborníky, jedině dobře. Určitě by bylo dobré postupně vyloučit různé možnosti. Důležité bude bezesporu i postarat se o svou vlastní psychickou pohodu, mít někoho, s kým můžete mluvit o všem, co se děje.
Chápu, že nenabízím další možnosti ani řešení. Krom potvrzení, že potíže možná souvisí s užíváním nebo vysazením pervitinu, také navíc může jít jen o náhodnou časovou souslednost a potíže s užíváním ani vysazením souviset vůbec nemusí.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.