Onemocnění z drog
ady
Dobrý den , před 5 lety jsem brala pervitin ( Per os ) , od doby co jsem přestala , tak mám jákesi "stavy...
Nedokažu je přesně popsat, ale děje se mi to ve spěchu , v nervozitě, ve strachu, v hlavě citím , že mozek jak kdyby spěchal , ale já nespechám... a pak z ničeho nic spadnu , podlomi se mi ruce i nohy, jak spadnu už je to v pohodě a jdu dál, od včera mám kvuli tomuhle problému naražené kolení vazy...
řeším to už od doby co jsem přestala pervitin uživat, cca přes 4 roky, Obvodní lékařka si myslela , že to jsou abstinenční příznaky a poslala mě na neurologii , na neurologii mi ale řekli že jsem v pořádku a že mám brát magnesium , to nezabirá...
Je mi 24 let , nemužu kvuli tomu pracovat.. Drogy již neuživám ani nepijii alkohol. Prosím o názor, nebo nápad co by to mohlo byt , nebo co by mi mohlo pomoct.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Ady,
popravdě řečeno vám takhle na dálku nedokážu příliš poradit. Nicméně určitě bych hledání řešení nevzdávala. Nevím, kdy jste podstoupila neurologické vyšetření, jaké další vyšetření a řešení krom magnezia vám lékaři doporučili. Jistě by se dalo více dovědět i o situacích, kdy ke stavům dochází ... co jim předchází, co se kolem toho děje ten den, jak jste na tom emočně atd. Určitě je toho víc, co by vyzkoušet šlo tak, abyste měla potíže co možná nejmenší, nebo vás co nejméně v životě omezovaly. Napadá mě KBT (kognitivně behaviorální terapie), ale třeba i další podrobnější vyšetření neurologické, psychiatrické.
V Praze bych vás poslala nejspíš k psychiatrovi-adiktologovi, který má s podobnými případy zkušenosti - ví o potížích, se kterými se lidé po vysazení potýkají více, než běžný praktik právě pro svou bohatou klinickou zkušenost. Máte někoho, ke komu máte důvěru? Je něco, co vám alespoň trochu pomáhalo?
Zdraví,
Gabriela Minařík.