Co dál?
sunny2002
Dobrý den,
již jsem sem psala. Po podpoře slovy NEHÁZELA FLINTU DO ŽITA. Jsem se snažila bojovat. Postupně ale zjišťuji, že v mém případe a to je boj s pervitinem. Kdy nejsem tak významné nejspíše uživatel. Ač moje fyzické abstinenční příznaky jsou na začátku abstince druhého měsíce nepřekonatelné. Přečetla jsem mnoha článku, literatury,...(pervitimi dál život ve smyslu: že,dříve jsem více spala cca 14hod denně.) Nedělám si lajny, čáry... Přibližně gram mi vydrží skoro dva týdny. Normálně jim a večer spím. Psychiatr mi dal nadeji v to, že začala vnímat najednou. Po dovolené mě posle na různá vyšetření. Teď to vypadá zase bledě. Praktický lékař. Se obava, že toho je na mě uz mnoho. Můj život teď není vůbec lehký a začala jsem upadat jakoby do komatu. Kdy asi usnu, proberu se ale nemůžu nic dělat ani se zvednout a je mi hrozná zima. Už dříve jsem si byla vědoma toho, že život je těžký ale teď když se snažím je ještě horší. Užívám dva roky bere mi to mnohe a aspoň jsem cítila co je den.... Teď když si jsem vědoma co by mohlo byt příčina závislosti tzv duální..... Už nemohu. Jsem nešťastná, nesmějí se...

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravím Vás Sunny,
Váš dotaz je pro mě místy obtížně srozumitelný. Pokusím se tedy shrnout, co jsem z něj pochopil a vnímám jako podstatné. Dva roky užíváte pervitin a aktuálně se od něj snažíte abstinovat, nyní jste na začátku druhého měsíce. Pociťujete velké abstinenční příznaky. Hodně o závislosti na pervitinu čtete. Když užíváte, vydrží Vám 1 gram pervitinu skoro dva týdny. Během užívání se Vám daří zachovávat důležité součásti životosprávy, jako je pravidelná strava a spánek. Jste v kontaktu s psychiatrem, uvádíte, že Vám diagnostikovali duální diagnózu a to by možná mohlo být příčinou Vaší závislosti.
Píšete, že Váš život není lehký a začínáte jakoby "upadat do kómatu". Jste vyčerpaná, schází Vám energie a chuť do života, jste "nešťastná a nesmějete se". Uvědomujete si, že život může být náročný. Ale nyní je toho na Vás až příliš - právě nyní, když se snažíte o změnu, je život ještě mnohem těžší.
Sunny, rozumím Vašemu textu správně? Jde o to, že se pokoušíte abstinovat od pervitinu, ale život je nyní příliš težký? Potřebovala byste podporu? Chcete najít odborníka, se kterým budete moct svou aktuální situaci a trápení sdílet a hledat řešení? Mluvíte o své závislosti s psychiatrem? Jak často k němu docházíte? Docházíte ještě do jiného zařízení? Pokud napíšete, odkud jste, rádi Vám zašleme kontakty na zařízení ve Vašem okolí. Napište prosím, co byste od nás potřebovala. Cítíme, že se pokoušíte o změnu a chceme Vás v ní podpořit!
Přeju Vám hodně sil,
Jiří Tupý