Opiat
Mařenka
Mám otázku kojím a jsem závislá na tramalu jak s tím přestat aniž bych navštívila lékaře a abych ještě víc neublizivala dítěti už tak dál nemůžu. Děkuji za jakoukoli odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mařenko,
na takto obecně formulovanou otázku (neuvádíte kolik tramalu užíváte, v jakém dávkování, jak často, kolik vážíte, jaký je váš zdravotní stav - má vliv na rychlost odbourávání, netuším, jak často kojíte, jak dosud kojení probíhalo, je-li pro vás přijatelné a zvládnutelné vysazovat postupně, případně postupně nahrazovat některá kojení jiným způsobem - umělé mléko, příkrmy apod.) nelze odpovědět příliš konrétně. Jediné jasné doporučení je vysazovat postupně, protože tramal přechází do mléka a s ohledem na malou hmotnost dítěte se může stát, že při prudkém vysazení ho vystavíte abstinenčním příznakům. Zkuste možná svůj dotaz trochu rozepsat, doptala bych se na konkrétní postup psychiatra. Co vy na to?
A druhá věc, pokud užíváte léky dlouhodobě, nejspíš vystavíte abstinenčním příznakům i sama sebe. Je tu riziko, že sama budete mít problém fungovat. Nenapadlo vás přeci jenom se svěřit alespoň někomu blízkému? Nebo mě pak napadá obrátit se na kolegyni Ilonu Preslovou, která má s podobnými situacemi řadu zkušeností (věnuje se u nás hlavně maminkám s dětmi, nebo těhotným s dětmi, ví jak je to s detoxem, psychiatry, ale i OSPODem apod.). Obrátit byste se na ni mohla mailem nebo telefonicky, zcela anonymně, co vy na to? Kontakt přikládám:
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
PhDr. Ilona Preslová
Telefon: 702 036 237
E-mail: preslova@sananim.cz, pece.dite@sananim.cz
A věřte, že všechno jde zvládnout. Někdy to sice nemusí být snadné, nemusí to vyjít na poprvé, člověk třebas trochu sleví z nároků na sebe i na okolí, ale možné to je! Takže se nevzdávejte, vysadit tramal je dobrý nápad! Teď jen vymyslet jak, abyste to zvládla.
Zdraví,
Gabriela Minařík.