Po roce abstinence jsem si dal davku
Tomáš
Dobrý den už rok abstinuji od pervitinu a po roce jsem se neuhlídal a známý mi dal pervitin mám výčitky svědomí myslíte že to bude v pohodě když jsem furt dal rozhodly nepokračovat v drogách na dále ? Jinak byla mi diagnostikována schyzofrenie díky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Není a nebude to v pohodě, pokud nepodniknete konkrétní kroky, aby to tak mohlo být, největší chybou by bylo si říci, že se vlasně nic nestalo, nebo že jste to zvládl.
Držet se rok, je krásný výkon, neházejte flintu do žita, už jste něco dokázal a máte z čeho vycházet. Nepíšete, jak vypadalo Vaše předchozí užívání, ani jestli jste se někdy léčil ze závislosti, nebo jestli jste dokázal rok abstinovat od pervitinu sám. Pokud máte za sebou léčbu, můžete se poradit s odborníky, kteří Vás znají nejlépe a měli Vás v péči.
Relaps nemusí být cestou do pekel, pokud je terapeuticky ošetřený a pokud po něm člověk včas věnuje úzdravě větší a intenzivnější péči, než dosud.
Doporučuji Vám o tom otevřeně promluvit, a to nejen s blízkými, ale i s odborníkem. Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulence, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytuje bezplatné poradenství uživatelům návykových látek, včetně bývalých a domluvit si termín schůzky. O relapsu by měl rozhodně vědět i Váš psychiatr, jestli k některému s Vaší diagnózou docházíte.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník ochotně poradí, jak na to, co užitečného můžete pro sebe udělat, aby se Vám dařilo nejen držet abstinenci, ale žít spokojeněji, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat a co je důležité, uleví se Vám.
Můžete si sjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas, seznámí Vás s tématy a praktickými technikami prevence relapsu, pokud projevíte zájem. To vše bezplatně, lze i anonymně.
Zároveň, pokud se v dosahu konají, navštívit některý z mítinků svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých NA - Anonymních narkomanů.
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak můžete, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na bezplatné odborné služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.p-centrum.cz/uploads/soubory/DC/Prevence%20relapsu%20-%20moduly.pdf
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2009/RV2BP_5NC/craving.pdf
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
Přeji Vám vše dobré, držte se a jednejte.
Kdykoli napište, jsme tu pro Vás, držíme palce!
Amrit Sen.