Marihuana a test moči
Adam
Dobrý den, minulý týden v pátek a dnes jsem jsem měl marihuanu, potáhl jsem si asi třikrát a za 11 dní jdu na prohlídku kde budu dávat moč. Můžou to tam zjistit a dělají se vůbec testy na drogy jen tak nebo musí být důvod. Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Adame, zdravím Vás,
díky za důvěru. Při běžných lékařských prohlídkách se testy na drogy nedělají. I kdekoli jinde je lze provádět pouze s vědomím a souhlasem testovaného.
Častěji se testuje například při silničních kontrolách, nebo v souvislosti s vyšetřováním při podezření z protiprávního jednání a právoplatně nařídit je může pouze soud, jinak je to, když o testy z nejrůznějších důvodů člověk sám zažádá, pak je ale většinou musí sám uhradit.
Stává se, že o testy žádají například budoucí, nebo současní žadatelé, ty je samozřejmě možné odmítnout. Pak jsou ke zvážení důsledky, podobně, jako při silniční kontrole, které takové odmítnutí může mít.
Přítomnost THC, stejně tak i dalších drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a jejich kvalitě, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana (THC)
- detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
- detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
- detekce ze slin do 14 dní, obdobně, jako z krve
Znamená to, že pokud šlo o jednorázové užití, měl by Vám vyjít "čistý" výsledek testu. Můžete však počítat s tím, pokud nejsou ve hře další nezmiňované okolnosti, že Vás na zdravotní prohlídce, byť její součástí může být laboratorní vyšetření krve a moči, na přítomnost drog nikdo testovat nebude.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.