Relaps
Anonim
Po 4 letech injekcniho uzivani pervitinu,jsem nezvladala prestat sama a podstoupila 4 mesicni lecbu v PL.
Citila jsem se nabita energii, zivejsi a rozhodnejsi. Hned po 2 dnech zpet venku se stala situace,ktera me nedokazala odolat a 2x jsem si pichla,celkem tak 0,5g.
Stav krecovity,zasekany,natekle uzliny ze sucha,poceni a nizky tlak, nervozni a podrazdena.. I po 3 dnech se citim strasne,sebralo mi to toho zdraveho ducha a bojim se,co bude dal.Mam novou praci a bydleni, jak ten sajrajt dostat z tela,aby mi bylo zas normalne?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Podcenila jste doléčovací program, nedílnou součást léčby, na který je třeba navázat bezprostředně po výstupu z léčby rezidenční. Bez jeho internzivního dlouhodobého absolvování se závislým po pobytové léčbě zpravidla držet abstinenci nedaří.
Nejdůležitější, co byste měla udělat,
je přiznat relaps blízkým a bez prodlení kontaktovat odbornou pomoc, tedy vašeho klíčového pracovníka zařízení, kde jste se ještě před pár dny léčila, případně  odborníky z nejbližšího vysokoprahovějšího zařízení, poskytujícího bezplatné služby uživatelům i bývalým uživatelům návykových látek, nejlépe obojí.
Zároveň navštěvovat mítinky svépomocného společenství NA - Anonymních narkomanů, pokud se nějaké v dosahu konají.
V opačném případě se možná "oklepete" v mylném sebeklamu, že jste relaps zvládla, tedy pokud vůbec dokážete relaps zastavit a spíš dříve, než později, budete tam, kde jste byla, nebo na tom budete ještě hůř, než kdykoli předtím. Vztahy, práce, bydlení vše se Vám rozsype a proteče jako písek mezi prsty.
Po fyzické stránce, pokud se za střízliva zklidníte a odpočinete si, budete brzy v pořádku, s psychikou to bude rozhodně složitější...
Vše se dá zvládnout, dokonce i z relapsu se dá terapeuticky vytěžit a posunout se blíž k uzdravení, to ale pouze v případě, že začnete situaci okamžitě řešit. Za 4 měsíce jste se musela v léčbě lecos užitečného naučit a jistě slyšela, co v takových situacích dělat, i kdybyste si zacpávala uši.
Jak najdete podle oblasti a typu zařízení kontakty na bezplatné adiktologické služby v ČR, se dozvíte na našich stránkách, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Informace o svépomocném společensví NA - Anonymních narkomanů, 12. krokovém programu s adresami a časy mítinků najdete zde:
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Na nic nečekejte, jednejte a vyhledejte odbornou pomoc dříve, než dobrý úmysl rozpustíte v dalších dávkách drogy.
Přeji hodně štěstí, kdykoli napište, držím palce!
Amrit Sen