Postup při podezření na drogu
Karel
Jsem výchovným poradcem školy a mám navrhnout jakýsi vzorový návod pro okamžik, kdy se jedná o podezření na požití drogy u žáka(legální či nelegální). Vím, že je třeba být citlivý, ale zároveň ze sebe člověk v této chvíli nemá udělat vystrašeného blbce, který ví, že toho vlastně moc nemůže a že se to může obrátit proti němu. Z informací, které se ke mě dostávají mám poněkud rozporuplný pocit. Velmi se bráním tomu, abych nerozvážné činy mládeže kriminalisoval, ale chtěl bych dokázat poznat okamžik, kdy už toterance není na místě. Předem dík.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, těší nás důvěra, s jakou jste se na nás obrátil jako na rozhodčího ve věci rozporuplných informací :o) Nicméně Vás možná zklamu - mám pocit, že neexistuje žádný rutinní návod, jak postupovat, ve všech suituacích stejně. Myslím, že je to opravdu hodně o citu pro jednotlivce a situaci. Kromě toho musím přiznat, že nejsme organizací specializující se zrovna na mládež, pracujeme převážně s dospělými, a tak bych Vám ráda doporučila někoho povolanějšího. Myslím, že např. pražské Prev-centrum je organizací, která by Vám mohla dát podrobnější radu a informace. Tel. je 233 35 54 59. Přeji hodně štěstí v náročné práci.