Pomoc
sestřenice
Prosím Vás, potřebujeme poradit. Máme podezření, že v rodině bere drogy. Jeho rodiče to neví. Nevíme, jak jim to sdělit a jak pomoci a poté, jak mu mají pomoci oni. Je mu 27 let a pracuje v cizině, v České republice je tak 2 měsíce v roce. Asi se jedná o šňupání a prášky. Děkuji!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to je dost složitá situace. Váš příbuzný už je dost starý na to, abyste ho hlídali a říkali o tom co dělá jeho rodičům. Na druhou stranu chápu, že máte pocit, že by to měli vědět... Co si o tom nejdříve promluvit přímo s ním, než začnete dělat rozruch v rodině. Třeba jsou Vaše podezření mylná a pokud ne, tedy v horším případě, dáte mu tak alespoň najevo, že je to stále on, kdo je za sebe zodpovědný, a že necháváte i jemu prostor, aby to rodičům řekl sám a něco s tím začal dělat, pokud bude chtít. Myslím, že on by měl být první, kdo se o Vašem podezření dozví. Můžete pak o celém problému mluvit otevřeněji. To, jakým způsobem pak pomoci závisí hodně na tom, co bere, jak dlouho, jestli vůbec pomoci chce atd. Zkuste napsat více podrobností a nebo můžete přímo zavolat k nám do K-centra a můžeme celou situaci podrobněji probrat. Tel. 283 872 186. Přeji hodně štěstí a trpělivosti, kterou budete jistě potřebovat, jestli se opravdu jedná o drogový problém.