zavodnění mozku
Peťulí
CHTĚLA BYCH SE ZEPTAT OHLEDNE TOHO, ŽE SEM ČETLA, ŽE POKUD ČLOVĚK, KTERÝ SI VZAL EXTÁZI, MOC PIJE, TAK SE MU MUŽE ZAVODNIT MOZEK ČI CO A MUŽE UMŘÍT. JAK TOMU PŘEDEJÍT? PIT IONTOVÉ NAPOJE? NEBO SEM ČETLA, ŽE SI ROZPUSTIT VODU DO SOLI. PŘEDEM DĚKUJU ZA ODPOVED.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, pokud to přeženete s pitím čisté vody v situaci kdy se hodně potíte (to je přiklad pobytu na party) můžete si přivodit rozvrat iontového metabolismu. Když se k tomu předají další faktory, přehřátí, porucha funkce ledvin, ... může dojít k otoku mozku - což je vážná komplikace, protože mozek je uzavřen v lebce a když oteče, nevejde se tam už krev (prostě je uvnitř lebky tlak vyšší než v arteriích). Otok mozku pak může být příčinou smrti. Je tedy dobré pít vodu, která obsahuje přiměřeně iontů, tj. třeba stolní minerálku. Vodu se solí bych asi nepil - pokud jí osolíte moc, dosáhnete podobně nepříznivého efektu. Také je dobré se tu a tam ochladit. Pomáhá to. Stačí? :-)