fb

Nacházíte se: Úvodní stránka O poradně Prohledat odpovědi Dotaz

Zadejte dotaz

Prohledejte jiľ zodpovězené

Nevíte, jak se zeptat

Výrazný flashback po marihuaně

Ester

Dobrý den,
nedávno jsem měla marihuanové máslo s poněkud divočejšími účinky, než jsme všichni (tvůrce i konzumenti) očekávali. 12 dní poté jsem se vrátila z dovolené a u pozdně večerního piva si najednou uvědomila výraznou únavu, měla jsem pocit, že se mi chce nejen spát, ale i celé mé tělo je unavené. Přikládala jsem to vyčerpaní z cesty. Za chvíli mu připadalo, že pivo mě spíše zhuluje než opíjí. Přidaly se typické příznaky po požití marihuany: zvláštní stav mysli, slyšení několika paralelních rozhovorů, pocit, že jsem "mimo", nedůvěra ve vlastní mysl a tělo, za chvíli se připojilo bušení srdce a třes celého těla, který se zvětšoval. To trvalo tak půl hodiny, poté se začal zmírňovat třes a přibývalo momentů, kdy jsem byla "zpátky" (typicky při nějaké činnosti). Asi za 3 hodiny po prvních příznacích jsem šla už relativně v pořádku spát, i druhý den jsem ale ještě cítila neobvyklou únavu a celkově jsem si připadala zvláštně.
Je možné, že se jednalo o flashback? Nejsem pravidelná uživatelka marihuany, nic podobného se mi nikdy nestalo. Možnost, že bych omylem něco snědla, jsme po důkladném probrání vyloučili.

Odpověděl: Jakub Chudomel

Dobrý den Ester,

 

díky za dotaz.

 

Vámi popisovaný stav opravdu odpovídá typickému flashbacku. A marihuana je typickým představitelem dorg, po jejich užití flashback nastává - tedy halucinogen.

 

Takové intoxikace, kterou popisujete, jsou typické zvýšenou mírou rizika. To spočívá v tom, že ve skutečnosti nevíte, a často to neví ani producent, kolik účinné látky ve výluhu či jiném druhu koncentrátu je. Může tedy velice jednoduše dojít k předávkování. Také tolerance vůči dávce je velmi individuální parametr. Je tedy řádově rozdílná mezi pravidelným a jednorázovým uživatelem. To, co pravidelnému uživateli přijde jako "...fakt slaboučký...", může být pro druhého hraniční, ne li předávkováním.

 

Nechci moc moralizovat, ale jistě víte, že se droga dostane do mateřského mléka...; nejde tedy jen o vás. Když je při intoxikaci dávka pro vás, jednorázovou dospělou uživatelku, vysoká, může být množství, které předáte kojenému batoleti fatálně ohrožující.

 

Vyloučit jiný typ onemocnění takto na dálku nelze. Na to byste musela absolvovat klinické vyšetření. Hypotéza s flasbackem však zní věrohodně. Pokud se stav bude opakovat, což je možné i při flasbacku, určitě by to za konzultaci s psychiatrem stálo. Například pražské zařízení SANANIMU - CADAS disponuje velmi erudovanými psychiatry. Více informací včetně kontaktů najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html .

 

Mějte se fajn, dejte na sebe pozor.

 

Jakub Chudomel

 

 

Zpět

Veškeré materiály a texty na stránkách této poradny včetně zodpovězených dotazů jsou majetkem SANANIM z.u..
Jejich kopírování a jakékoli další využití je možné výhradně se souhlasem SANANIM z.u..
Licence Creative Commons Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česko