Uzkost
Cooq
Da se nejak vuli pusobit na uzkost vzniklou pri koureni marihuany? Nakolik ma clovek pod kontrolou vlastni psychiku? Proc citim strach i kdyz se nemam ceho bat? Proc se nedokazu toho strachu zbavit? Vsechno to je fakt jenom biochemie, nebo ja jako VEDOMI mam pod kontrolou sebe sama?

Odpověděl:
Dobrý den, efekt cannabinoidů probíhá v několika fázích. Mezi počáteční symptomy patří právě určitá sevřenost a úzkost. Druhá fáze s sebou většinou nese pocity euforie a blaženosti, častý je také bezdůvodný, neutišitelný smích. Někdy se však prohlubují pocity z iniciační (počáteční) fáze a celá intoxikace má pak spíše úzkostný ráz. Někteří uživatelé popisují i nepříjemné obsedantní (vtíravé) myšlenky. Celá intoxikace pak může vyústit právě ve stav přetrvávající úzkosti. Při odeznění účinku se dostavuje často zmatenost, únava a otupělost. Mezi rizika užívání marihuany patří právě prohloubení nálady, ve které se právě člověk nachází. Je to podobné jako u alkoholu, ale mnohem intenzivnější. Potíž je v tom, že si člověk může připadat "v pohodě", ale uvnitř může mít třeba nějaký nevyřešený konflikt nebo nepříjemný pocit, který právě intoxikací cannabinoidy vyjde najevo. To ale nemusí být podmínkou. Někdy jde skutečně "pouze" o výsledek intoxikace. Nevím přesně, co myslíte tím "já jako VĚDOMÍ", ale mám dojem, že pokud chcete mít sám sebe pod kontrolou, užívání marihuany Vám k tomu moc nepomůže. Nicméně přeji hodně štěstí, a pokud byste si o tom chtěl s někým promluvit, můžete zavolat třeba k nám do K-centra: 283 872 186.