Lucka
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď z 20.8.03., kvůli mým jaterním potížím. mezitím jsem se odhodlala jít k lékaři a říct o mých bolestech v pravém podžebří. O drogách ani slovo. Lékař mne poslal na jaterní testy. Výsledek je normální, jemn mi chybí železo. Pozná se podle jaterních testů, kdybych měla hepatitidu C???????? Děkuji. Lucka

Odpověděl: Jakub Minařík
Jen v tom případě, že je máte mimo normál. Při chronickém průběhu mohou býte testy téměř v normě a proces v játrech přesto probíhá. Na žloutenku je třeba dělat specifické testy, kdy se hledají jejich antigeny, protilátky, ...; K vyloučení žloutenky je třeba dělat něco, čemu se obyčejně říká panel hepatitid. Napadá mě taková varianta - co říct svému praktickému lékaři, že jste před lety měla partnera (sexuálního), který - jak jste se později dozvěděla - prodělal žloutenky B a C. Je to takové celkem normální - nic až tak stigmatizujícího - současně by to pro něj měl být důvod k tomu, aby vám žloutenku vyloučil. Co vy na to? P.s. Pokud byste tuto variantu použila - na vašem místě bych ty typy žloutenek přímo jmenoval. Obě žloutenky mohou přejít do chronicity a laboratorní obraz může vykazovat změny jen v těch specifických parametrech a jeterní testy mohou být v normě. Držím palce. :-)