p
Po několika letech užívání drog je tedy trapné doufat,že se člověk nestal závislím. zajímalo by mne jaké metody mají nejvyšší procenta úspěšnosti při léčbě závislích na pervitinu.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, upřímně řečeno, není moc pravděpodobné, že by někdo, kdo užívá drogy několik let, nebyl závislý. Leda, že by drogu užil jednou za půl roku... Existuje několik typů léčby ze závislosti, ale které je pro toho, kdo užívá drogy nejvhodnější, závisí na mnoha faktorech a je to dost individuální. Nicméně, léčba může probíhat formou ambulantní, buď jako pravidelné ambulantní docházení za terapeutem nebo formou denního stacionáře, kdy klienti tráví celý den v terapeutickém programu, ale chodí spát domů. Do ambulantní léčby dochází většinou lidé, kteří mají dobré rodinné zázemí a zpravidla nebrali drogy výrazně dlouho a jejich zdravotní stav jim umožní tento typ léčby absolvovat. Pak je možné být v ústavní léčbě v psychiatrické léčebně nebo nastoupit na dlouhodobější léčbu v terapeutické komunitě, delší dobu léčby volí spíš klienti po dlouhodobém užívání drog spojenému s mnoha dalšími problémy, pro které by ambulantní léčba nebyla dostatečná. Po absolvování jakéhokoli typu léčby je vhodné nastoupit ještě do ambulantního doléčovacího programu, kde člověk získá po léčbě podporu a výrazně se tím zvyšuje efekt léčby. Kvalifikovat různé typy léčby podle procent úspěšnosti není úplně možné. Lepší je se poradit o tom, jaká léčba je pro koho vhodná a kam se konkrétně obracet, to je možné třeba v kontaktních centrech. Nevím, zda se ptáte kvůli sobě nebo kvůli někomu jinému, ale každopádně vám můžu doporučit kontakt na některé k-centrum v místě, kde bydlíte, pokud mi napíšete, odkud jste. Možná by se dalo dobrat se k něčemu konkrétnějšímu i přes internet, kdybyste napsal více informací.