Rada2
Simonides
Předem děkuji za rychlou odpověď. Ještě taková maličkost, Myslíte, že pomůže s partnerkou někam odjet na týden, pomoci jí do začátku? Eliminovat jí od drog a prostředí přátel stejného zaměření?? Jednoduše s ní udělat ten první krok, když to sama nevydrží! Třeba by jí to pomohlo. Myslím si, že je opravdu nejtěžší ten začátek. Jsou dva měsíce tak dlouhá doba co to bere?? Jaké drogy jsou vyráběny formou bílého prášku a podávají se nitrožilně?? Děkuji Sim

Odpověděl: Jana Justinová
To máte určitě pravdu, nejtěžší je opravdu první krok. Nápad někam ji odvézt není vůbec špatný, pokud k tomu bude i ona sama přistupovat aktivně a nejen jako k nucené přestávce od drog. Nechte co nejvíc iniciativy na ní, ať třeba ona sama cestu naplánuje, aktivně se na ní podílí... Také by se mělo dobře ošetřit, co potom, zkusit najít nějakou náhradu za drogy - práci, koníčky, návrat k nedrogovým přátelům. Další důležitou věcí je, proč vlastně začala drogy brát?! Pokud to má nějakou příčinu, snažit se ji odstranit. To všechno je hodně práce a bude Vás to stát určitě spoustu energie. Možná by proto nebylo špatné promyslet, jestli nevyhledat i nějakou odbornou pomoc. Dva měsíce sice nejsou dlouho, ale záleží na tom, co bere. Podle toho, co píšete, může jít nejspíš o pervitin nebo heroin a v tom je docela rozdíl. Pokud by brala heroin, může si lehce i za tak krátkou dobu vybudoval fyzickou závislost a pak bude možná potřebovat i léky na bolest apod. To je tedy třeba zjistit. Rozhodně, pokud říkáte, že o drogách nic nevíte, bych Vám doporučovala s někým se poradit. Ještě jednou tedy nabízím náš telefon (283 872 186)a držím palce, ať všechno dobře dopadne.