Rada
Simonides
Dobrý den, včera jsem zjistil, že partnerka už dva měsíce bere jakési drogy, přiznala, popovídali jsme si o tom a sama přišla s tím, že už to nechce, ale druhý den to samé. Našel jsem injekční stř. s ampulkou asi centimetr vysokou a v ní zbytek bílého prášku! Poraďte, mám ji vyhodit nebo se jí dá pomoci??? Nechci jí v tom nechat, ale vůbec tomuto problému nerozumím. Sim

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v takových případech se dá těžko dát přesný návod, jak postupovat, nebo jednoznačná rada. Jen Vy sám nejlíp víte, jak moc Vám záleží na partnerce a jestli je pro Vás její problém přijatelný. Rozhodně je třeba být opatrný při pomáhání drogovým uživatelům, často se totiž stává, že Vás taková pomoc naprosto vyčerpá a druhému ani moc nepomůže ani neublíží, protože vlastně nic s problémem dělat nechce. Říkáte, že přítelkyně přišla s tím, že přestane a druhý den jako by nic, všechno jelo nanovo. To je bohužel docela běžný průběh a je dost pravděpodobné, že by se opakoval pořád dokola. Myslím, že je důležité, abyste si určil pro sebe i pro ni, co je pro Vás ještě únosné - jestli žít s člověkem, který bere drogy, nebo s tím, který se jich aktivně zbavuje, nebo někoho takového odmítáte úplně. Následně by pak měla zaznít jasná pravidla, co Vy i ona budete za dané situace dělat. Pokud chce přestat, je důležité ji v tom podpořit, ale také dát najevo, že je to především její práce, takže by měla pro to začít něco dělat. Vyhodit ji je samozřejmě také alternativa, pokud je pro Vás jakýkoli kontakt s drogami nepřípustný a berete na vědomí riziko, že ji tím možná ztratíte úplně. Opravdu to záleží jen na Vás a je třeba dobře promyslet pro a proti všech alternativ. Ráda Vám s tím pomůžu, ale na to jste napsal příliš málo detailů. Když budete chtít, napište víc, nebo zavolejte přímo do K-centra SANANIM, na naší poradenskou linku - tel. 283 872 186. A ještě jedna věc - myslete vždycky také na sebe a na to, aby Vás problém partnerky nepohltil natolik, abyste na to doplatil!