Práce & Pervitin
Dan
Dobrý den, ocitl jsem se v nepříjemné situaci. Asi půl roku pravidelně o víkendech a někdy i v týdnu nosem aplikuji pervitin. Pracuji v nadnárodní organizaci v personálním útvaru. Kolegové poslední dobou neustále narážejí na můj vzhled, že jsem hrozně zhubl, sic pouze asi 4kg.(pz.22let,55kg.) Snažím se v práci hodně konzumovat a tak usuzují, že jsem nemocný. Prý tak i vypadám, což si nemyslím. Dnes to došlo tak daleko, že mne má šéfová, ředitelka personálního vyslala k závodnímu lékaři, aby mě doporučil nějákému doktorovi na vyšetření. Prý to se mnou myslí dobře. Našeho lékaře jsem odmítl s tím, že zajdu za svým praktickým lékařem na což mám doufám právo. Budu k němu muset jít a donést potvrzení. Prosím, jak dlouho před návštěvou lékaře bych neměl nic brát aby mě neodhalili? A smí vůbec zaměstnavatel lékaře požádat o to, zda mi něco našli? A nebo z obyčejného vyšetření nezjistí, zda mám nějaký zbytek v krvi...Předem děkuji moc, dalo mi dost úsilí, abych se v práci dopracoval tam, kde teď jsem a nechci, nesmím o ní přijít. Vím, že je nejlépe nic nebrát a o to se budu snažit, ale teď se musím dostat z tohoto problému. Poznamenávám, že do práce jsem nikdy nakoplý nepřišel!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobře, že jste se odhodlal dělat něco pro začátek aspoň s tímhle problémem, i když je fakt, že nejlepší řešení by bylo nechat pervitinu úplně. Asi je to na Vás dost vidět, když si toho všímá celá práce a vypadá to, že jim na Vás dost záleží. Byla by opravdu škoda kvůli pár hodinám "nakopnutí" ztratit takovou práci. K Vašim dotazům - pokud se léakřské vyšetření nezaměří na přítomnost drogy v těle, běžné rozbory krve tuto složku neobsahují. Nicméně, pro jistotu, pervitin je zjistitelný někdy až 14 dní po užití, většinou se ale udává do týdne. Druhá věc je, že jestli vypadáte opravdu špatně a lékař má s tímto problémem nějaké zkušenosti, alternativa drog ho zřejmě napadne. Pokud půjdete ke svému obvodnímu lékaři, ten je vázán lékařským tajmestvím a bez Vašeho souhlasu nesmí vydat zaměstnavateli žádné informace o Vašem stavu. Možná ale, když se budete hodně bránit dát o sobě jakékoli informace, o to spíš na Vás padne podezření. Myslím, že by to chtělo co nejdřív začít s problémem něco dělat. Kdyby jste měl zájem, můžete zavolat k nám do K-centra a o situaci si víc popovídat, případně se domluvit na osobním setkání. Tel. číslo je 283 872 186. Určitě něco podnikněte, než bude pozdě a o svou práci přijdete. Držím palce