Here we go again
xmisax
Dobré ráno
Začal bych asi stručnou historií mojí feťácký kariéry. Někdy v mých 13-14 letech(teď mi jeb35) se máma rozvedla s otcem mých sester (cizinec ze severní Evropy, řidič kamionu,dost "prachatej") a našla si přítele který kšeftoval s perníkem a často ho měl schovaný někde v bytě. Zjistil jsem to při pokusu o krádež peněz na CD Punk O' Rama 4 :-D Na sídlišti kde jsem vyrůstal bylo fetaku tři pr..le a obecně drogy tam nebyly nic výjimečného. Prostě párkrát jsme s klukama zkusili to co jsem doma ukradl a tím to celé začalo. Rok nebo dva pořád častější šňupání, pak jehla a 14 let uteklo jako blázen. Každopádně před pěti lety jsem se na internetu seznámil s holkou která neměla absolutní ponětí o drogách. Dva roky jsem z ní tahal peníze a chudinka vůbec nic netušila, pak se to samozřejmě provalilo a ve zkratce s její obrovskou pomocí a neuvěřitelnou trpělivostí jsem se z toho dokázal vymotat bez odborné pomoci. Teď už mám dva a půl roku stabilní práci která je relativně v pohodě, máme pronajatý hezký byt, na všechno co máme jsme si postupně ušetřili, její rodiče mě mají hodně rádi (což se na začátku našeho vztahu říct nedalo, znali mě jako smažku z našeho sídliště:-D) Ale v posledních několika měsících jsem měl pár menších či větších víkendových úletů (relaps se tomu říká že?). Díky příchodu Covid-19 a s ním spojených opatření jsem byl březen - duben doma na 85% platu, začal se nudit a dávat si 3-4x týdně,nosem. Teď je konec května a všechno co jsem si vybojoval za poslední rok dva jde do prdele. Už jsem zase propadlej v obličeji, do práce se mi moc nechce (ale zatím chodím) a jediný co dělám o víkendech a přes týden když je přítelkyně v práci (dělá krátký - dlouhý týden, já dělám po-pa osmičky, takže mám celkem dost času sám doma) je to že si jdu koupit, dám si a jsem zalezlej doma. Nejvíc mě na tom děsí to, že pokaždý když si dám tak nejsem schopnej dělat nic jinýho než koukat na porno a masturbovat a co je nejhorší psát někdy píšu kamarádkám na messengeru divně uchylny zprávy a chatuju celý noci na amateri.cz. Čistýho by mě to ani nenapadlo. Po odeznění se nenávidím za to a strašně se sám před sebou stydím ale stejně se pak těším až si dám a budu si psát s lidmi na netu prasárny. Přítelkyni to říct nechci, ona už sice tuší, spíš ví že se něco děje, ale o tom pornu atd. neví nic. Mám teorii, že se mi to v mozku nějak propojilo a teď si nejde dát aniž bych řešil něco jiného než sex a nejde mít sex aniž bych si nedal. Bojím se že zase skončím v hovnech, naposledy jsem profetoval tři dny v kuse a musel jsem volat do práce že jsem nemocnej, nemohl jsem vůbec mezi lidi. Psychicky je mi hnusně,podobně jako v aktivních fetovacich časech. Sám se nejspíš nikam nedokopu, není možnost nechat na mě kontakt že by mi někdo zavolal a pomohl mi vymyslet nějaký plán prosím?
Díky moc za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Xmisaxi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale pracovníci této poradny, tedy ani já, nikomu z této pozice nevoláme, ani se s dotazujícími nescházíme, patří to k našim základním zásadám, jen tak je možné držet nastavený charakter anonymní internetové poradny. Co však děláme velmi často, že odkazujeme a předáváme kontakty na kolegy z bezplatných služeb, podle potřeb a témat dotazujících v lokalitách, ve kterých dotazující bydlí, nebo ve kterých se pohybují, nebo co nejblíže nich.
Lze to ale udělat obráceně, respektive můžete volat na Poradenskou linku našeho Kontaktního centra SANANIM, která je v provozu každý všední den od 13 do 17 hodin: +420 602 666 415
Další možnost, kterou jsem zmínil a nabízíme ji i Vám, že nám napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, my Vám rádi obratem pošleme kontakty na konkrétní bezplatné služby a odborníky, kterým můžete zavolat a případně si domluvit termín naprosto nezávazné konzultace, kterou můžete využít i zcela anonymně.
V každém případě nezůstávejte v tak náročné situaci sám, na nic nečekejte a jednejte, to znamená sdílejte krizovou situaci s někým dalším, nejlépe s odborníkem, ale i s někým z blízkých mimo komunitu uživatelů drog, kterému se můžete svěřit. Pokud máte možnost, spojte se s členy některé skupiny svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých a docházejte na mítinky.
Jak můžete podle oblasti a typu zařízení, nkontakty na například adiktologické ambulance a AT poradny vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Co se Vám děje není nijak vzácné, s podobnými příběhy se setkáváme často, záleží na tom, abyste neztrácel čas a začal jednat, jinak se bude riziko ještě větších problémů a potíží, se kterých se jen tak nevykřešete, radikálně zvyšovat. Máme to štěstí, že se setkáváme s mnoha lidmi, kterým se podařilo uzdravit a zachránit se, dlouhodobě abstinovat a žít spokojený, šťastný život a stále jich, díky za to, přibývá. Pokud ve Vás třímá aspoň kousek odvahy, a ochoty na sobě poctivě zapracovat, můžete se stát jedním z nich, podporu a pomoc máte na dosah.
Kontakt na mítinky svépomocného společenství:
NA - Anonymní Narkomani (Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://www.na.org/
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište,
držím palce! Amrit Sen